גבינה חלב
גבינה חלבפלאש 90

ד"ר אילנה צור, מומחית לרפואה הוליסטית אומרת בפינתה השבועית שהגיע הזמן, להפסיק ללכת אחרי אופנות מתחלפות שקובעות בכל פעם מחדש איזה מאכל אינו בריא.

לדבריה, "כל אדם הוא יחיד ומיוחד, ואנחנו לא עדר של כבשים. מה שלא טוב לאדם מסוים זה לא אומר שזה לא טוב לכולם. לפני שנתיים שכנעו אותנו שחלב פרה, הוא אם כל חטאת ושהוא מביא מחלות, ועכשיו בעיתון רופאי הילדים קבעו כי הילדים שמנעו מהם חלב, הפסידו 10 ס"מ מגובהם".

ד"ר צור קובעת שכל אדם יכול לגלות רגישות למרכיב מסוים, אך אסור אף פעם להכליל, "יש מזונות עתירים בחלבונים טובים, ומלאים בשומן בהרכב נכון, בנוזלים, במינרלים וויטמינים. אז נכון שיש הורה שיכול לגלות שלילד שלו יש רגישות מסוימת ולעתים יש רגישויות שמתפתחות עם השנים, אבל אנחנו יכולים גם להיות רגישים בבוקר למשהו ובערב לא. לכן צריכים פשוט לפתח את החכמה לכבד את הגוף, שיודע להגיב ברגישות מה נעים ומה לא, ולא לפי מה שכותבים העיתונים".

"יש לנו חושים מדויקים שהקב"ה ברא, והם יסייעו לנו. אמנם בחלב יש חלבון חלב, ויש כאלה שרגישים לו, כמו שיש גם יש סוכר חלב או שומן החלב ויש אנשים שרגישים לזה, אבל מכאן ועד להכללה הדרך היא ארוכה", מדגישה ד"ר צור.

ד"ר צור תוקפת את האופנה החדשה שקובעת שחיטה אינה בריאה, "מדברים כל סוגי החיטה, כאילו היא אם כל חטאת, מכלילים ואומרים שכל סוגי הלחם אינם טובים. זו שוב הכללה גורפת מטעם התקשורת, וזה פשוט לא נכון. אנחנו יכולים להפעיל את שיקול הדעת שלנו ולאכול חכם, להשתדל לגוון, לאכול פחות ממה שתכננו, ללעוס היטב ולעכל היטב. וגם לראות לפי היציאות שעיכלנו נכון ושאין עצירות או נפיחות. מערכת העיכול שלנו כל כך חכמה עם מנגנוני תיקון ושיפור ואדם פשוט צריך לסמוך על חכמת הגוף".