וורצמן בכפר חב"ד. היום
וורצמן בכפר חב"ד. היוםדוברת סגן שר החינוך

סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן (הבית היהודי), קיים היום (שלישי) סיור במוסדות החינוך בכפר חב"ד.

את הסיור ליוו ראש המועצה אזורית עמק לוד דוד יפתח, סגן ראש המועצה וראש ועד כפר חב"ד הרב בנימין לפשיץ, שארגן את הביקור, גב' רבקה ריבקין מנהלת אגף החינוך של המועצה, והרב יהודה בלוי מנכ"ל "אור אבנר".

במסגרת הביקור השתתף וורצמן בשיעור וירטואלי במסגרת "בית ספר נט" שהקים מנהל ארגון השלוחים של חב"ד גדליה שם טוב, במטרה לאפשר לילדי השלוחים של חב"ד בקהילות המבודדות ברחבי העולם ללמוד במסגרת יהודית.

בית הספר הוירטואלי מתנהל כמעט כמו בית ספר רגיל כאשר מתקיימים בו שיעורים משמונה עד ארבע בכל יום, כל שיעור מתנהל על ידי מורה מוסמכת מהארץ שמנהלת את השיעור עם כיתה של כ- 10 תלמידים מרחבי העולם.

במסגרת בית הספר הוירטואלי של חב"ד חוגגים הילדים יחד את החגים, ימי הולדת, מסיבות סידור וכדו. המורים והתלמידים מקיימים מפגש אחת לשנה באזור הקרוב למדינה בה הם נמצאים.

וורצמן אמר, כי "מדהים לראות איך ילדות בכיתה ו', מהונגריה, אוקראינה, גרמניה, וטוקיו מקיימות שיעור משותף בעברית עם מורה מישראל. התרגשתי כשכל אחת מהן הציגה עצמה בפניי כשליחה של הרבי במקום בו היא מתגוררת. כבר מגיל צעיר מה שמוביל אותן בשבילי החיים הוא הרצון להיות שליחה של הרבי ולעשות טוב למען הזולת".

בהמשך ביקר סגן שר החינוך וורצמן בגני ילדים השייכים לזרם הממלכתי וייחודם הוא שהם מלמדים את הילדים יידיש והילדים בו רוכשים יכולות קריאה כבר מגיל 4.

כמו כן ביקר בבית ספר ממ"ד בנות בכפר חב"ד וראה איך מצליחים אנשי חב"ד להיות חלק בלתי נפרד מהחינוך הממלכתי דתי תוך התאמה לצרכיהם ושילוב התכנים הערכיים של שליחות ונתינה בכל תחום שנלמד.

וורצמן הוסיף, כי "פגשתי ילדים בני שלוש שמינקות נושמים וחיים את ריח הנתינה והשליחות. אלו ילדים וילדות מוכשרים שקוראים כבר מגיל גן, שמצטיינים בלימודים, שרואים עצמם חלק מהחברה הישראלית ואינם מתבדלים אלא מוצאים את דרך הזהב לשמור על זהותם בתוך המרקם המורכב של הציבור בישראל".

את הסיור חתם וורצמן במרכז "סייעתא" המרכז טיפולים התפתחותיים משלימים לילדי המועצה. המרכז מספק שירותים איכותיים לילדים ולהורים ומלווה משפחות הזקוקות לסיוע, ברגישות ובהתאמה לצרכים הייחודיים של התושבים.

וורצמן סיכם "פגשתי היום אנשי עשייה ציוניים. שלוחים של כל עם ישראל במסירות ובצניעות. ראוי לשאוב מאנשים אלו השראה לחינוך לנתינה ואכפתיות".