פרות
פרותצילום: פלאש 90

משרד הכלכלה יפרסם בימים הקרובים מכסות חדשות למוצרי חלב, אותם יוכלו יבואנים לייבא במכס מופחת בשיעור של 20% בלבד.

המהלך, המהווה יישום של החלטת הממשלה לרפורמה במשק החלב על פי "מתווה לוקר", מצטרף לשורת פעולות נוספות אותן נקט משרד הכלכלה בחודשים האחרונים, במטרה להגביר התחרותיות בשוק מוצרי החלב ובענפים נוספים.

שר הכלכלה, נפתלי בנט, אמר הבוקר, "ממשיכים לפתוח את המשק ולהוריד מחירים. כיום, שיעור המכס על יבוא מוצרי חלב גבוה, ובחלק מהמקרים אף עומד על למעלה מ-100%. המהלך שאנו עושים היום, שיאפשר ייבוא מספר מוצרי חלב, בהם חמאה ויוגורט, במסגרת מכסות במכס מופחת, יסייע לחברות הקטנות להגביר אחיזתן בשוק ויביא להגדלת התחרות במשק. אני מצפה, כי הורדת שיעור המכס תתגלגל לצרכנים".

מינהל תעשיות במשרד הכלכלה יפרסם בימים הקרובים מכסות חדשות במכס מופחת של 20% בלבד, על שורה של מוצרי חלב הכוללים חמאה באריזות קמעונאיות, חלב ושמנת מרוכזים ובלתי מרוכזים, חובצה ויוגורט. מהלך זה מהווה למעשה יישום של החלטת ממשלה לרפורמה במשק החלב הידועה בשם "מתווה לוקר".

במשרד הכלכלה מציינים כי צעד זה מצטרף לשורה של פעולות אחרות שנוקט לאחרונה משרד הכלכלה במטרה להגביר את התחרות במשק ולפעול להורדת יוקר המחיה בישראל. בהקשר זה מזכירים במשרד הכלכלה כי לאחרונה הודיע השר בנט על החלטתו להנחות את ועדת המכסות במינהל תעשיות לעדכן את הקריטריונים לחלוקת הקצאות מן המכסות הפטורות ממכס ביבוא של אבקת חלב וחמאה לישראל, באופן שיעודד תחרות בשוק מוצרי החלב.

במינהל תעשיות במשרד הכלכלה עודכנו הקריטריונים, בהתאם להנחיית השר ומשמעות הדבר היא כי חלוקת המכסות - הפטורות ממכס באבקות חלב וחמאה לשנת 2014 כבר בוצעה על פי הקריטריונים החדשים.