צופים באוסלטאר
צופים באוסלטארעודד קרני, אתר מנהלת ליגת ווינר סל

כשמשקיעים, יש תוצאות. במנהלת ליגת ווינר סל, קמו היום ליום עבודה חדש. לאחר אירוע השיא אתמול בערב, של האולסטאר הישראלי, התחילה המנהלת לאסוף נתונים על כלל משחקי מחזור מספר 20 בליגת העל בכדורסל, וכן על אירוע האולסטאר שהתקיים אמש.

מתוך הנתונים עולה תמונה ברורה ובהירה של התקדמות ושגשוג ענף הכדורסל בארץ, בכל הקשור לצופים במגרשים ועל גבי מרקע הטלוויזיה.

עד המשחק המרכזי של המחזור שהתקיים ביום שני, בין מכבי תל אביב להפועל ירושלים, אחוזי הרייטינג הגבוהים ביותר העונה היו במשחק הדרבי התל אביבי במחזור השביעי - 6.7% צפיה. הקרב על המקום הראשון בין תל אביב לירושלים גרם ל7% צפיה במסכי הטלוויזיה השונים. שיא עונה מספר אחד.

שיא עונה שני היא כמות האוהדים באולמות השונים, כאשר למשחקי המחזור הגיעו במצטבר 16,050 צופים. למשחק בהיכל נוקיה הגיעו 9,300 אוהדים ירושלמים ותל אביבים. לאולם הפחים בחולון הגיעו 2,000 אוהדים, 1,700 למשחק המעניין בראשון לציון, 1,200 אוהדים ראו את שחזור המשחק מהסיבוב הקודם בין נס ציונה לאשדוד, 1,100 ראו את לימונד חוזר להפועל תל אביב ומנצח את נתניה, ו - 750 אוהדים בלבד הטריחו את עצמם עד לגן נר שבצפון כדי לראות את מכבי חיפה נוקמת בגבלוע גליל על הפסד מפתיע במפגש הקודם ביניהן. בנוסף לכך, באירוע השיא של המנהלת, אירוע האולסטאר הישראלי, שנערך בבירת הנגב באר שבע, נכחו כ-3000 אוהדים וצופים, שהתפנקו באולם החדש, היכל הפיס "הקונכיה".

נתונים אלו מראים על עליה של מעל 11% במספר ממוצע הצופים בסיבוב השני של ליגת העל בכדורסל, 1867 צופים בסיבוב השני מול 1652 כאלה בסיבוב הראשון. עוד עולה, כי אולמות הכדורסל בנס ציונה, הדר יוסף, מלחה, אילת והרצליה השיגו מעל 90% תפוסה העונה. בהחלט מספרים שיש מה להשוויץ בהם.

אפרופו אירוע האולסטאר מאמש, במנהלת ליגת ווינר סל אמרו היום, בבוקר שאחרי האירוע כי הם מודים לשחקני האולסטאר שהגיעו מוקדם בבוקר לתחנת הרכבת בתל אביב, השתתפו בפעילות למען הקהילה והעניקו הצגה נהדרת לצופים.  

נתראה במחזור הבא.