האשמות מאחורי הנופים. קנדה
האשמות מאחורי הנופים. קנדהפלאש 90

סוגית הרב תרבותיות וההתחשבות בצרכים של קהילות דתיות עלתה שוב לכותרות בקנדה. על כך מדווח אתר שלום טורונטו.

מישל וולש, תושבת הליפקס, פרסמה עצומה לאחר ששתי בנותיה נאלצו לעזוב את קבוצת האימון באייקידו לאחר שהצטרף לקבוצה צעיר מוסלמי. המדריך הסביר, כי הצעיר מסרב להתאמן עם נשים על רקע אמונתו הדתית, ולכן נדרש להפריד בין המינים.

הצעיר המוסלמי טען, כי עמדתו מבוססת על הוראות האסלאם, בין היתר כפי שהן מנוסחות בספר "אסלאם מאפילה לאורה", שנכתב בידי סוהייל קאפור בשנת 2008, והודפס בדפוס אל-אמל בסעודיה.

בצר להן פנו מישל ובנותיה לעיריית הליפקס, פקידי ממשל ומנהלת זכויות האדם, ואולם אלה הבהירו כי לצעיר המוסלמי מוקנית "הזכות" לנהוג בדרכו כלפי אנשים בהתבסס על "פרשנותו את אמונתו הדתית", ובכלל זה הספר האמור. כל הגורמים, כולל מנהלת זכויות האדם, ציינו כי הערכים המזלזלים והבלתי ראויים המובאים בספר, אינם רלוונטיים לטענותיהן.

המהדורה השלישית של ספרו מעורר המחלוקת של קאפור, שנשא שם חדש: "האסלאם כמאזן את החיים ומעבר להם", הודפס בשנת 2010 ב-100 אלף עותקים בדפוס Sana Printing שבטורונטו.

בספר נכתב בין היתר: "החיג'אב הוא סמל של חירות. החיג'אב על פי המסורת האסלאמית משחרר את הנשים מהתפיסה שהן אובייקטים מיניים... כאשר אישה בוחרת להראות את גופה בדרך זו או אחרת המסר הוא חד משמעי: היא רוצה תשומת לב וייתכן שהרבה מעבר לכך..."

"הגברים הם המגינים והתומכים בנשים... לכן נשים צדקניות צריכות להיות צייתניות ומסורות... בנוגע לנשים, אשר לגביהן קיים חשד לחוסר נאמנות ולהתנהגות בלתי ראויה (הבעל) צריך לגעור בה (בתחילה, ואח"כ) לסרב לישון איתה באותה מיטה (ובסופו של דבר) להכות אותה (ברכות)..."

"המילה 'להכות' מוזכרת בפסוק, אבל אין הכוונה ל'התעללות פיזית''... מכה קלה שאינה משאירה כל סימן... וצריך להימנע ממכה בפנים... מכה קלה בסיוואק (מקל עץ באורך של 20 ס"מ שמיועד לניקוי שיניים)... המכה הקלה הזו... מותרת כאמצעי אחרון ורק במקרה שקיימת התנהגות מוסרית בעייתית... פעולה כזו היא מתוארת כטפיחה עדינה בגוף, אך לעולם לא בפנים והיא בבחינת מעשה סמלי ולא ענישתי..."

"האסלאם מציב רף עליון של ארבע נשים ומעניק לגבר את האפשרות להינשא לשתיים, שלוש או ארבע נשים רק בתנאי שהוא יכול לנהוג בהן בהוגנות... לכן, הפוליגמיה אינו חוק, אלא יוצא מן הכלל... הפוליגמיה על פי החוק האסלאמי היא מוסרית ואנושית".