הפתעות בנתב"ג?
הפתעות בנתב"ג?פלאש 90

בדיקת מוכנות נוספת למערכת לבידוק אוטומטי של כבודת הנוסעים תיערך מחר (שישי) בנמל התעופה בן גוריון.

מערכת ה- HBS הינה מערכת טכנולוגית לבידוק בטחוני אוטומטי של כבודת הנוסעים המובילה ברמת בטחון ושירות גבוהים המתקדמת בעולם.

במהלך הפעילות תיבדק כבודת הנוסעים (המזוודות הנשלחות לבטן המטוס) במערכות הביטחוניות והתפעוליות המתקדמת בעולם.

במהלך הבדיקה יבחנו פעילות משולבת של מערכות השינוע והמיון, בדיקת עמידתן בעומסים ובדיקה ביטחונית מקיפה. לקחים מהרצת מוכנות המערכת אשר התקיימה בחודש יוני, דצמבר, ינואר ובמהלך כל חודש פברואר הוטמעו וטופלו וכעט נבחנת המערכת שוב. בדיקת המערכת לא תפגע בשרות הניתן לנוסעים, לחברות התעופה ובזמן הגעת המזוודות למטוס.

במהלך חודש פברואר ובמסגרת בחינת המערכת הועברו טיסות מסחריות בידוק כפול כדי לבדוק את מוכנות המערכת (מבלי לפגוע בשרות ובזמן הגעת המזוודות למטוסים) במהלך השבוע הראשון של מרץ נקבעו מועדים נוספים לסריקת מזוודות המיועדות לטיסות מסחריות. סדרת הבדיקות מובילה את כלל המערכות התפעוליות והמבצעיות לקראת שלב המעבר לפעילות מלאה במהלך חודש מרץ .

מערכת HBS הינה מערכת טכנולוגית חדשנית ייחודית מהמתקדמות לבידוק ביטחוני של כבודת נוסעים ברמת בטחון ושירות גבוהים ביותר הנבנית במקביל ותוך הפעלת מערכות הליבה בנתב"ג. שלב ההרצות והבדיקות המקדימות טרם הפעלתה המבצעית של המערכת מבוצע בתאום עם החברה המבצעת ומיועד להביאה למבצעיות מלאה על פי תכנון בביצוע כלל ההתאמות הנדרשות. על הרצות המערכת מודיעה רש"ת לחברות התעופה ולציבור מבעוד מועד.