יוסי בר מוחא
יוסי בר מוחאאתר אגודת העיתונאים

אגודת העיתונאים בתל-אביב ויוסי בר-מוחא, העומד בראשה, תובעים מיליון שקל מרשות השידור ובכיריה בגין לשון הרע, בעקבות כתבה אודות האגודה ששודרה בינואר האחרון ב"יומן" בערוץ 1.

בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד אילן בומבך נטען כי כי הכתבה נערכה בצורה מגמתית ובניסיון "לסגור חשבון" עם בר מוחא ואגודת העיתונאים.

התובעים מונים שורה של אי-דיוקים ושקרים שלטענתם שולבו בכתבה. בין היתר נטען כי קטע שבו נראה כאילו בר-מוחא צועק לכיוונו של הכתב ניסים מוסק היה למעשה תיעוד של חילופי דברים בין מנכ"ל האגודה לבין הצלם מכבי ליפשיץ, "אשר הקניט את התובע תוך הפניית 'שאלות' תמוהות אליו, שנועדו להוציא אותו משלוותו".

"במהלך השנתיים האחרונות היו התובעים מודעים להכנתה של הכתבה, לאחר שנודע להם כי הכתב נסים מוסק נשכר באופן מיוחד על-ידי רשות השידור ל'משימת חיסול' שמטרתה העיקרית הינה בר-מוחא, ואילו מטרת המשנה הינה האגודה", נכתב בתביעה.

"היוזמה לכתבה זו הייתה של משה נסטלבאום, מנהל חטיבת החדשות, אשר תכנן במשך תקופה ארוכה לבוא חשבון עם התובעים, משום שהעזו להגיש מספר תלונות נגדו לנציבות שירות המדינה, וכן עתירות ותביעות נגד רשות השידור ובכיריה. בנוסף, נסטלבאום ביקש לבוא חשבון עם התובע, לאחר שהשניים הסתכסכו אישית".

על-פי התביעה, "נסטלבאום בחר לרתום את המשאב הציבורי החשוב שהוא הופקד עליו כדי לבוא חשבון עם התובעים שהגישו נגדו תלונות, קובלנות ואף עתירה לבג"ץ".