השר נפתלי בנט
השר נפתלי בנטניסים לב

שר הכלכלה נפתלי בנט התייחס הערב (מוצאי שבת) לעצרת החרדים מחר במחאה על חוק הגיוס החדש.

בנט הבהיר כי חוק שקד הוא טוב לעם ישראל, כלשונו. "מחר תתקיים הפגנה גדולה נגד החוק לשילוב החרדים בתעסוקה ובשירות. הטענה היא על פגיעה בעולם התורה, ועל 'סנקציות פליליות' כנגד לומדי תורה שנקבעו, כביכול, בחוק. אין לכך שחר: בחוק לא תמצאו זכר לסנקציות פליליות. כולם, כולל מי שצועק כי הוא צריך לצעוק, יודעים שאף לומד תורה לא יישלח לכלא. נקודה. החוק הוא מאוזן, מדורג וטוב לעם ישראל כולו ולחרדים בפרט. רק הממשלה הנוכחית יכולה היתה להוביל חוק כזה", אמר בנט.

יו"ר הבית היהודי מסביר "לאחר השואה הנוראה עולם התורה עמד בפני הכחדה. ששה מיליון יהודים נרצחו, ויחד איתם אבדו ישיבות וידע תורני צבור של דורות. בן גוריון בתבונתו הגדיר קבוצה קטנה שתשמר גחלת התורה, אלו ש'תורתם אומנותם'.
והיום המצב הוא מצוין: מעולם בתולדות עם ישראל לא היה הציבור כה גדול של לומדי תורה כמו שיש היום במדינת ישראל. אך כיום אנו עומדים בפני בעיה ייחודית: ציבור חרדי גדול אינו שותף בכלכלה הישראלית ובשירות".

בנט מציין "אין תקדים היסטורי לאי-השתתפות בעבודה: רבי יוחנן היה סנדלר. הרמב"ם היה רופא. רש"י היה יינן. בכל תולדות עם ישראל, גדולי ישראל עבדו. גם השרות בצבא אינו 'גזירה' - זוהי מצווה. זוהי זכות גדולה.

כאשר כ30% מתלמידי כיתות א' הם חרדים, מדינת ישראל לא תשרוד אם לא ישולבו בעול הכלכלה והשירות. חוק שקד יאפשר בארבע השנים הקרובות לצעירים חרדים להיכנס למעגל התעסוקה, וישלבם בצורה מאוד מדורגת בשירות האזרחי והצבאי.
לראשונה ייקבע בחוק שמדינת ישראל מכירה בלימוד התורה כערך לאומי מרכזי. במהלך החקיקה שני צדדים עשו רעשים מיותרים: חלוקת מגבוני-לחות עם כיתוב אנטי חרדי מחד, וכרזות נאצה מאידך. אין לכך מקום".

לסיום מציין בנט "ועדת שקד תסיים השבוע את מלאכת הכנת החוק החשוב הזה להצבעה, ותוך זמן קצר נקדם את עם ישראל כולו. באהבה".