משפחת פוגל
משפחת פוגלבאדיבות המשפחה

שבוע לפני האזכרה במלאת שלוש שנים לרצח חמשת בני משפחת פוגל בביתם שבישוב איתמר, הגיעו הערב עשרות תלמידים מישיבת איתמר לישוב נווה צוף שבו מתגוררים חיים וצילה פוגל, הוריו של אודי הי"ד.

ביום ראשון הבא (ז' באדר) תיערך בישיבת איתמר עצרת זיכרון לאודי ורותי פוגל ולילדיהם יואב, אלעד והדס שנרצחו בביתם באיתמר לפני שלוש שנים.

הערב, לקראת פתיחת אירועי הזיכרון, הגיעו עשרות מתלמידי הישיבה הגבוהה באיתמר שבה לימד אודי פוגל הי"ד, לישוב נווה צוף וערכו במקום סעודת מלווה מלכה ביחד עם ההורים השכולים.

תושבים רבים מנווה צוף הצטרפו לאירוע שבו נשאו דברים חברים ובני משפחה שסיפרו על אודי ורותי ועל הילדים.

צילה פוגל, אמו של אודי התייחסה במהלך הערב לראש חודש אדר שאותו מציינים החל מהערב "גם בשנה ההיא, ראש חודש אדר יצא בשבת. אז כשנכנס אדר, הרבינו בשמחה בלי בעיה. עכשיו אנחנו כמובן משתדלים להרבות בשמחה אבל זה דבר קשה".

הרב אביחי רונצקי, ראש הישיבה באיתמר אמר "הישוב איתמר ספג שני מניינים של אבדות. עשרים איש נרצחו לנו במהלך השנים, אבל מהאובדן יצאנו לבניין גדול. גם משפחות רבות שנוספו, גם בניינים שניבנו וגם כרמים שניטעו. אנחנו ממשיכים הלאה מתוך האובדן להמשך עשייה וזו נחמתנו".

אביה של רותי פוגל, הרב יהודה בן ישי נשא דברים אף הוא ואמר "מאז שבת ויקרא אנחנו נאחזים באור הקטן שמאיר את החושך. או"ר אלה הם אודי ורותי שלנו. אנחנו נאחזים באור המאיר את כל המעגלים. עם ישראל בוכה כי הוא לא מתייאש. כשמתייאשים מפסקים לבכות אבל אנחנו ממשיכים והדמעות שמצטברות מביאות את הגאולה. בזכותם של אודי ורותי ובזכות הילדים, אנחנו מרגשים שהמחיצה בין העולם הזה והעולם הבא הצטמצמה והיא דקה מאוד עכשיו".