ההפגנה הקודמת בירושלים
ההפגנה הקודמת בירושליםצילום: חזקי עזרא

דריכות בבירה לקראת הפגנת החרדים נגד חוק הגיוס, הפגנה שתחל אחר הצהרים. כבישים בבירה יחלו להיחסם בשעה 14:00 ובהדרגה. משרדי הממשלה ייסגרו לפעילות מהשעה 12:30.

עם זאת, לצד הדריכות והמתח מבהיר מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יוסי פריינטי, כי למשטרה אין מידע על כוונת המפגינים להתפרע ולהפר את הסדר במהלך ההפגנה, אם כי המשטרה נערכת גם לאפשרות שכזו.

עוד הבהיר פריינטי כי ההחלטה לקיים את ההפגנה בכניסה לירושלים נועדה לאפשר פיזור והגעה של המפגינים באופן קל ומהיר ובמינימום של הפרעה לציבור תושבי ירושלים.

איש יחסי הציבור החרדי, דודי זילברשלג, נשאל הבוקר בערוץ 10 אודות הסיכוי שהמחאה תגלוש לפסים אלימים. לדבריו הסיכוי למחאה אלימה, כזו שבה ייקראו קריאות 'נאצים' וכיוצא באלה, הוא אפסי ואם יקרו דברים מעין אלה הרי שהם יתרחשו בשולי המחנה ויטופלו על ידי המוחים עצמם.

נזכיר כי לאבטחת ההפגנה ולשמירת הסדר הציבורי הוקצו 3,500 שוטרים שיגיעו ממחוזות שונים על מנת לתגבר את משטרת הבירה. ההפגנה צפויה להיפתח בשעה 16:00 ולהסתיים בתוך כשעתיים. במשטרה מזכירים כי ההגעה אל הבירה וממנה תוכל להתבצע רק על ידי התחבורה הציבורית ולא בכלי רכב פרטיים.