חגית ריין
חגית רייןחזקי עזרא

חגית ריין, אמו של רס"ן בניה ריין הי"ד שנהרג במלחמת לבנון השניה מותחת ביקורת חריפה על הפגנת הענק של הציבור החרדי אשר מתקיימת בשעה זו בירושלים ומותחת ביקורת על בני הציונות הדתית אשר משתתפים בה.

הבוקר התקשרה ריין מיוזמתה לאולפן רדיו גלי ישראל וביקשה לעלות לשידור. "לפעמים קשה לסתום את הפה, יש זמנים שקשה לא להגיב, וזה מה שאני מרגישה הבוקר.

"אני מחזקת גם את לומדי התורה וגם את חיילי צה"ל, ואני חושבת שבזמן ההפגנה אם אפשר, הייתי רוצה לקורא לכל הבחורים שלנו שיושבים ולומדים וימשיכו לשבת וללמוד, ולחיילי צה"ל שימשיכו במלאכתם ואנחנו נתפלל לשלומם", אמרה ריין.

ריין התייחסה להשתתפותם של כמה מרבני הציונות הדתית בהפגנה ואמרה "אני אישית, לזכרו של בני ואחרים לא הייתי רוצה לראות רבני ציונות דתית בהפגנה הזאת. ההפגנה הזו היא לא לחיזוק לימוד התורה, אני חושבת שאנחנו יכולים גם ללמוד תורה וגם לשרת בצבא, הילדים שלי כולם למדו בישיבות וכולם שרתו בצבא, יש לי בת שנשואה לבן תורה בתוך הצבא שעומד להיות מח"ט, הם לומדים תורה וגם מקיימים אותה וגם משרתים וגם מגנים, חלק מלימוד וקיום התורה זה ללכת להגן".

לדבריה, "יש כמה עילויים מתוך האלפים שהם עילויים, שהם יישבו וילמדו. אני אומרת בתור אמא של בניה ושל חיילים אחרים, בזמן ההפגנה שבו ולמדו תורה והחיילים שבו ותשמרו עלינו, ובזמן ההפגנה אני אתפלל לשלום החיילים".

ריין טענה כי הפגנת החרדים "מחללת" את שמם של חללי צה''ל שנהרגו למען מדינת ישראל. "בניה גם למד בישיבה גבוהה וגם היה מ"פ בשיריון. היה לבניה חבר טוב, שיושב ולומד תורה מהבוקר עד הלילה, חי בצניעות, בניה אמר לו- אני בצבא רק בשבילך, אתה תשב ותלמד ותהיה רב גדול, יש יחידי סגולה כאלו, ולכל האלפים האחרים יש גם זמן ללמוד תורה וגם ללכת ולקיים אותה ולהגן".