"ונהפוך הוא" בועדת החינוך

התלמידים תפסו את מקומם של חברי הכנסת ודנו בלימודי אזרחות במערכת החינוך ובהקדמת גיל הבחירה לכנסת.

חזקי ברוך , א' באדר ב תשע"ד

חברי מועצת התלמידים מנהלים את הדיון בועדה
חברי מועצת התלמידים מנהלים את הדיון בועדה
צילום: דוברות הכנסת

חברי הכנסת פינו הבוקר (שני) את מקומותיהם לחברי מועצת התלמידים בדיון מיוחד בסגנון "ונהפוך הוא" שהתקיים בוועדת החינוך לרגל ראש חודש אדר ב'.

התלמידים תפסו את מקומם של חברי הכנסת ודנו בלימודי אזרחות במערכת החינוך ובהקדמת גיל הבחירה לכנסת. יו"ר ועדת החינוך ח"כ עמרם מצנע החמיא לתלמידים: "הלוואי שחברי הכנסת היו מתנהגים כמוכם אצלי בישיבות".

בדיון, אמרה אלירז קראוס, מנהלת אגף רוח וחברה כי משקלה של שאלת הבחירה והבעת העמדה במבחן האזרחות צפוי לגדול.

"שאלת העמדה מחייבת את התלמיד לעשות אינטגרציה מכל החומר הנלמד ולהביע דעתו. דרך ההוראה תשתנה ותותאם יותר לנוסח של מועדוני דיבייט ולא רק ללמידה מהספר. אי אפשר להיות אזרח מעורב אם אתה לא מבוסס עמדה. בעיני מורה לאזרחות שמקיים דיון בשאלות מסוימות מיישם את הלימודים בשטח, כי תלמידיו שואלים מהי עמדתנו בנוגע לנושא הנלמד", אמרה קראוס.

בתשובה לשאלת ממלאת מקום יו"ר ועדת החינוך, יו"ר מועצת התלמידים גל יוסף, מה יעשה מורה אם הבעת העמדה שנקט בה התלמיד אינה מוצאת חן בעיניו, ענתה קראוס כי לשם כך מינה שר החינוך ועדה שתיתן למורים בדיון פוליטי גיבוי מצד אחד, ועקרונות מנחים מצד שני. היא הוסיפה כי תבקש שבוועדה שהוקמה ושחברים בה נציגים בארגונים שונים, תהיה נציגות גם למועצת התלמידים.