סגן שר החוץ זאב אלקין סיכם עם נציגים ממשרדי ההגנה והחוץ האמריקנים על הקמת קבוצת עבודה משותפת שתפעל להכללת ישראל בתכנית לפטור מוויזות תיירים לישראלים.

"היום ישנן 38 מדינות, כאשר האחרונה היא צ'ילה שמצטרפת בימים אלה, אשר נהנות מהזכות להשתתפות בתכנית הזאת", אמר אלקין. "אין שום סיבה שמדינת ישראל, לאור יחסיה המיוחדים עם ארה"ב, לא תצטרף לרשימה הזו".

אלקין סיפר כי שמח למצוא את נציגי הממשל חיוביים בנוגע לנושא. "בפגישה עם סגן המזכיר לביטחון המולדת אלחנדרו מיורקס וסגן מזכיר המדינה ווילאם ברנס, גיליתי הבנה לנושא הזה ונכונות לגישה חיובית לגבי הכללתנו בתכנית, לאחר שהצלחנו בחודשים האחרונים לפתור את הבעיות הביורוקרטיות שמנעו ממדינת ישראל לעמוד בהתחייבויות הקודמות שלקחנו על עצמנו בהסכמים הקודמים שהיו קשורים לוויזות.

"בפגישה סיכמנו על הקמת קבוצת עבודה מקצועית משותפת מטעם שתי המדינות, שתכין את הפתרונות המקצועיים הרלוונטיים על מנת להבטיח את כניסתנו לתכנית. אנחנו במשרד החוץ נמשיך לפעול בכל הכוח כדי שכמה שיותר מהר נוכל להקל באופן משמעותי על אזרחים ישראלים רבים ונקדם את היחסים בין שתי המדינות", הוסיף סגן השר אלקין.