אוהדי בית"ר בטדי. עוד שבועיים סכנין מגיעה.
אוהדי בית"ר בטדי. עוד שבועיים סכנין מגיעה.ערוץ 7

מי היה מאמין? לפני שבועיים בלבד התבטא רוני לוי מאמן בית"ר ירושלים, לאחר הפסדה של קבוצתו לעירוני קריית שמונה, כי "אין סיכוי לפלייאוף העליון".

גם שחקני הקבוצה כבר לא האמינו ובפה מלא אמרו כי עכשיו נותר רק לנסות ולנצח במפעל גביע המדינה, וזה הדבר היחיד שיביא למועדון כבוד.

והיום (ב') מסתבר שלעולם אסור להתייאש. במשחק המרכזי של המחזור, נפגשו בני סכנין והפועל חיפה במשחק שקבע רבות בכל הנוגע לפלייאוף העליון ולקבוצות שישחקו בו. אם בני סכנין הייתה מנצחת את המשחק אז אכן צדק רוני לוי ויתר הקבוצות שאת העונה יסיימו בפלייאוף התחתון.

אבל בהמשך ישיר לכושרה הנוכחי של הקבוצה של מרקו בלבול, שבאו למשחק לאחר שני הפסדים רצופים והדחה מגביע המדינה, הם גם הפסידו הערב להפועל חיפה, במשחק שפתח לגמרי את המאבק על שני המקומות האחרונים בפלייאוף העליון.

בקצב ובכושר הזה סכנין תפספס את הפלייאוף העליון בדקה ה-90.

ארבעת המקומות הראשונים בטבלת ליגת העל, הקבוצות שבוודאות ישתתפו בפלייאוף העליון הן: מכבי תל אביב, הפועל באר שבע, עירוני קריית שמונה ומכבי חיפה. אז מי נשאר לנו ומה בדיוק נשאר? נעשה סדר בדברים.

כך נראית טבלת ליגת העל מקום 5-9, נכון לעכשיו: 5. הפועל תל אביב עם 36 נקודות. 6. בני סכנין עם 34 נקודות. 7. הפועל חיפה עם 31 נקודות. 8. בית"ר ירושלים עם 30 נקודות. 9. מ.ס אשדוד עם 30 נקודות. 

נשארו שני מחזורים לסיום העונה הסדירה, מה שאומר שנשארו בקופה 6 נקודות בלבד - כך שכל הקבוצות יכולות בסיטואציה כזאת או אחרת למצוא את עצמה בפלייאוף העליון או התחתון, אפילו הפועל תל אביב. בשביל להבין איך, נראה לכם את סדר המשחקים של הקבוצות בשני המחזורים הבאים.

הפועל תל אביב תשחק במחזור הקרוב מול מ.ס אשדוד באשדוד - אצטדיון שקשה מאוד להוציא משם נקודות, תשאלו את מכבי תל אביב שעפה מהגביע במשחקה שם מול המקומיים. במחזור אחר כך תארח הפועל את מכבי תל אביב לדרבי חם מתמיד - מכבי לא תוותר בקלות, ולכן רוב הסיכויים כי הפועל תסיים את העונה הסדירה עם אותו מאזן נקודות כמו שיש לה עכשיו - 36 נקודות.

בני סכנין שנמצאת במקום החמישי עם 34 נקודות נמצאת גם כן במצב לא הכי טוב מבחינתה. בזמן האחרון סכנין יותר ממגמגמת, ונראה שהיא בנפילת מתח שבאה בזמן הכי לא נכון. במחזור הקרוב סכנין תארח את הפועל רעננה בדוחא, אבל אל להספיד את רעננה בקלות. העונה היא מהווה סוס שחור ללא מעט מהקבוצות הבכירות של ליגת העל בשנים האחרונות, לפרטים פנו ליענקל'ה שחר ומכבי חיפה שהודחו מהגביע על ידם וגם בליגה ספגו מרעננה הפסד אחד העונה.

ושוב - סכנין לא בכושרה הטוב, תיקו יהווה תוצאה סבירה והגיונית נוכח המצב. במחזור האחרון תתארח סכנין במשחק החם ביותר בליגת העל, מול בית"ר ירושלים בטדי שיהיה מפוצץ עד אפס מקום. אוהדי בית"ר לא יהיו מוכנים לראות דבר מלבד ניצחון והשחקנים יעלו בטירוף לדשא, בסיום ניצחון של בית"ר. סכנין עם 35 נקודות.

הפועל חיפה העונה קבוצה סולידית, לא יציבה, אבל מי כן יציב העונה חוץ ממכבי תל אביב ובאר שבע? הפועל חיפה תפגוש את באר שבע של בוזגלו וברדה בחוץ, משחק שלא יהיה שווה כוחות, וחיפה רק יתחננו לסיים את זה מהר. ובמחזור האחרון יארחו את מכבי פתח תקווה שתילחם על חייה, ועתידה לסיים את המשחק בתיקו. הווי אומר - חיפה מסיימת את העונה הסדירה עם 32 נקודות בלבד.

הבאה בתור היא בית"ר ירושלים, שצפויים לה שני משחקים קשים מאוד על הנייר, אבל לאור יכולת השחקנים לאחרונה, סיכוי גבוה שאכן ישכילו לצאת ממועמדות לפלייאוף התחתון להשתתפות בעליון. במשחק הקרוב תתארח בית"ר בבלומפילד, מול מכבי תל אביב, ותקווה להשיג תיקו. לתל אביב אסור לפשל כי באר שבע נמצאת ממש מאחוריה, אבל אל לתל אביב לבנות על בית"ר כמושיעה, בטח אם שואלים את רוני לוי מאמן בית"ר - הוא מכוון לניצחון. ניצחון בבלומפילד, ובמשחק הסיום בית"ר מארחת את הקבוצה של המגזר הערבי, ומנצחת אותה בטדי ומסיימת את העונה עם 36 נקודות. מקום שישי היישר אל הפלייאוף העליון.

גם מ.ס אשדוד עם אפשרות תיאורטית להעפלה לפלייאוף העליון, במשחק הקרוב תארח בביתה ואף תנצח כנראה את הפועל תל אביב, ובמשחק הבא תתארח אצל הפועל עכו שתהיה חייבת ניצחון, מה גם שבמשחקי חוץ, אשדוד של קלינגר לא מצליחה לנצח העונה. כך יישארו עם 33 נקודות וישחקו בפלייאוף התחתון.

אם כך, בית"ר נמצאת כרגע עם הסיכויים הגבוהים ביותר לעלות לפלייאוף העליון, ניצחון בבלומפילד והם שם.

מי היה מאמין?

כך זה נגמר במשחק הקודם בין בית"ר ירושלים לבני סכנין, בתום הסיבוב הראשון העונה:

אנחנו נעקוב.