עו"ד איתמר בן גביר
עו"ד איתמר בן גבירצילום: פלאש 90

עימות פרץ בצהריים (שלישי) בין איש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית בישראל ראאד סלאח ואנשיו לבין עו"ד איתמר בן גביר ביציאה מבית משפט השלום בירושלים.

סלאח כינס מסיבת עיתונאים מחוץ לבית משפט וביקש להגיב על עונש המאסר שנגזר עליו ואילו עו"ד בן גביר יצא מדיון, וכאשר נתקל בסלאח וחבורתו החל להתקרב אליהם ולקרוא להם "מחבלים, בכל מדינה נורמאלית היו שולחים את כולכם למאסר עולם, נמאס כבר מאוזלת היד המשפטית ומהמדיניות של הפרקליטות שמקלה אתכם".

אנשיו של סלאח ניסו לדחוף את בן גביר שהגן על עצמו והדף אותם בחזרה תוך שהם צועקים: זו המדינה שלנו, לך מכאן, יום יבוא וכל היהודים לא יהיו כאן. למקום הגיעו כוח משטרה ופיזר את ההתקהלות.

לערוץ 7 אמר בן גביר כי "התוצאה של המדיניות המקלה כלפי סלאח ואנשיו היא הרצון שלהם לסלק את כולנו ממדינת ישראל. איפה שי ניצן ואיפה אנשי שלטון החוק של הפרקליטות שרצים ומגישים כתבי אישום נגד הלקוחות שלי ודורשים ענישה מחמירה אך כשמדובר בגורמים מסיתים נגד מדינת ישראל ועם ישראל הם מגלים אוזלת יד מדהימה".

בית משפט השלום בירושלים גזר היום (ג') שמונה חודשי מאסר בפועל ושמונה חודשי מאסר על תנאי על השייח' ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, שהורשע בהסתה לאלימות.

בהחלטתה פסקה השופטת מרים לומפ "במקרה הזה לא ניתן להתעלם ממעמדו של הנאשם, איש ציבור מוערך ומוכר - מדובר בחרב פיפיות", אמרה.

"בנאומו חזרו המילים 'דם' ו'שהידים', זה דבר שמלבה יצרים ואלימות ויש חשש רציני לפוטנציאל נפיץ", הבהירה השופטת. "לכן ראיתי את המקרה הזה כחמור יותר ממקרים אחרים. הנאשם צבר עבר פלילי משמעותי - ארבע עבירות קודמות, שלוש מהן רלוונטיות למעשה זה. הוא לא לקח אחריות על מעשיו ולא הביע חרטה עליהם".