סודנים, מסתננים
סודנים, מסתנניםצילום: פלאש 90

אליהו ניסים, מתומכי תנועת 'העיר העברית' של מאי גולן, ערך ניסוי טלפוני ובו הציע לתושבי שכונות צפון תל אביב שהציעו את דירותיהם להשכרה להשכיר אותן למסתננים מסודן ואריתריאה

את תגובותיהם של התושבים קיבץ לסרטון יוטיוב המופץ ביממות האחרונות וחושף  את תשובות שיש מי שיגדיר אותן כצביעות.

בראיון ליומן ערוץ 7 מספר ניסים על המבצע הטלפוני: "יצרתי קשר עם בעלי דירות בצפון תל אביב שהציעו דירות להשכרה עבור שותפים. הצעתי להם לאכלס את הדירות בידידים שלי, מהגרי עבודה מסודן ואריתריאה, תמורת תשלום שכר דירה".

המענה להצעתו של ניסים היה שלילה מוחלטת של הרעיון מכל וכל. "אני מבין את התגובה שלהם", הוא אומר ומספר, "התגובה שלהם הייתה ללא יוצא מן הכלל שבשום פנים ואופן הם לא מוכנים לאכלס בדירות שלהם מהגרי עבודה. הם לא מוכנים שאנשים יהפכו את הדירות למרובות דיירים כפי שקורה בדרום תל אביב".

"טענה נוספת שנשמעה היא שדיירים אחרים לא יסכימו לנוכחות מהגרי עבודה בסביבתם", מוסיף ניסים המדגיש כי השיחות המופיעות בקובץ היוטיוב הן כל השיחות שקיים, ולא היו שיחות עם בעלי דירות שהסכימו להצעה והורדו בעריכה. "כל השיחות שבסרטון הם עם היחידים שאיתם דיברתי. התחושה שלי הייתה שאם אמשיך לדבר עוד ועוד יענו בצורה דומה. לא היה אף לא אדם אחד שאמר שאין לו שום בעיה".

עוד מוסיף ניסים ומספר כי בעלי הדירות הסכימו בתחילת השיחה עימו להשכרת הדירה לשותפים ואף הזמינו אותו לסיור במקום. התנגדותם התעוררה, ובאופן נחרץ, רק אחרי שהתברר להם מי הם המיועדים לשכור את הדירה.

"הם לא רוצים ירידה דרסטית ברמת החיים שלהם ולא רוצים להיות חשופים לסביבה אלימה והנתונים על הפשיעה בדרום תל אביב מדברים בעד עצמם", הוא אומר ומוסיף שאינו מבין את ארגוני השמאל שפועלים לסייע למסתננים וארגנו את הפגנת המסתננים ההמונית "וכשבאים תושבי השכונות וצועקים על העוול שנעשה להם והפגיעה בזכותם לחיות בכבוד ובביטחון הם מואשמים בגזענות".

את האצבע המאשימה מפנה ניסים גם לבעלי בתים בדרום תל אביב שחלקם מוכנים להשכיר תמורת בצע כסף את דירותיהם למסתננים, מה שאין כן בצפון העיר. לטעמו על הרשויות להתערב בעניין ולהגביר פיקוח והגבלה על מספר הדיירים בדירות בדרום העיר.