עצרת החרדים בירושלים
עצרת החרדים בירושליםפלאש 90

סרטון חדש שעלה לרשת תחת הכותרת "הקליפ הרשמי של העצרת" מציג תמונות מעצרת החרדים בירושלים כשברקע "אנו משכימים", שירו של הזמר שלמה כהן.

"אנו משכימים והם משכימים", שר כהן, "אנו משכימים לדברי תורה, והם משכימים לדברים בטלים".

סביר להניח כי מילות השיר מקובלות על הקהל הרחב, אך כשמחברים תמונות למילים, הפרשנות בולטת וחד משמעית.

בקליפ מוצגים משתתפי העצרת כשברקע המילים "אנו משכימים לדברי תורה", בעוד למילים "הם משכימים לדברים בטלים" ו"לא שמת חלקנו מיושבי קרנות" מצורפות תמונות של חיילי צה"ל, ראש הממשלה בנימין נתניהו שמציג את האיום האיראני בפני האו"ם ואף את אנשי כוחות החירום שאבטחו את העצרת והעניקו במקום סיוע רפואי.

הסרטון, שעלה אתמול לרשת, עורר תגובות נזעמות במיוחד בצל הקריאות להצטרף למחאה החרדית כמחאה של "אחדות למען התורה". "אני בטוחה שהקליפ יקפיץ גם חרדים לומדי תורה", כותבת העיתונאית אמילי עמרוסי (ישראל היום), "הרי רובם מעריכים ומכבדים את צה"ל, מבינים שהוא חשוב לקיום הפיזי של מדינת היהודים, רק לא רוצים להתגייס אליו בעצמם".

"הקליפ הזה הופך את החיילים, שמוסרים את נפשם, לאויבים ממש", כותבת עמרוסי, "כבר לא לפיד ובנט - אלא גם שני חיילים תמימים שבטעות חצו את הכביש במקום שבו התחילה העצרת, נושאים תיק גב גדול וכבד - הם "משכימים לדברים בטלים". 

הרב חיים נבון הגיב אף הוא לקליפ ונתן פרשנות לסרטון: "אנו משכימים לדברי תורה" - השלכת אלפי כרוזים על הרצפה, ובכלל - הפגנות. "הם משכימים לדברים בטלים" - הרמטכ"ל פוגש חיילים"... "אז זו ה"תורה" שלכם?!", שואל הרב נבון ומסכם - "עדיפים "דברים בטלים".