הרב אלי בן דהן
הרב אלי בן דהןצילום: פלאש 90

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן פועל לשלב נשים בכל הרכבי המועצות הדתיות.

הרב בן דהן הודיע על כך במכתב לעמותת 'חדו"ש' לחופש דת ושוויון. משמעות החלטתו של סגן השר היא שמספר הנשים החברות במועצות הדתיות יכפיל את עצמו ויותר.

עם זאת, הרב בן דהן אינו מתחייב למנות נשים לתפקידי ניהול מועצות דתיות וממונות על מועצות ומתנה זאת באישור רבני העיר.

מנכ"ל חדו"ש, אורי רגב, אמר כי "יש לברך על הוראת בן דהן ולהעריך אותה אך אין להסתפק במינוי סמלי של אשה אחת למועצה ולא יתכן להימנע ממנוי נשים לתפקידי ניהול בשל סרבנות רבני ערים. אם לא יינתן ייצוג הולם לנשים בהרכבי המועצות ובמינויים – נשקול נקיטת צעדים משפטיים נוספים".

בדצמבר האחרון פנה רגב לשר לשירותי דת נפתלי בנט מהבית היהודי, לסגנו הרב אלי בן דהן וליועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין בנושא שילוב נשים במועצות הדתיות. הוא ציין כי האפליה החמורה בתחום זה "בלתי נסלחת ובלתי נסבלת". 

רגב הבהיר במכתבו כי אם לא תתחייב הממשלה לנצל את הרכבת המועצות מחדש "לתיקון הבעיה", תביא חדו"ש את הנושא לבג"ץ. הוא הביע תקווה במכתבו כי לאור מדיניות שילוב הנשים עליה הצהירה מפלגת הבית היהודי לא יהיה צורך בכך.

"בעבר מונו נשים מועטות בלבד להרכבי המועצות הדתיות. גם אני הצטערתי להיחשף לנתונים אלו", כתב הרב בן דהן, "לפיכך הוריתי לאחראים על כך בלשכתי שיפעלו לכך שבכל הרכב מועצה דתית שיורכב בתקופת כהונתי, תמונה לפחות אישה אחת כחברה בהרכב, ככל שהדבר יתאפשר בהתאם לנתונים הקואליציוניים המקומיים".

לגבי המינויים הבכירים הרב בן דהן הרבה פחות נחרץ. "בעניין מינוי אישה כממונה או כיו"ר מועצה דתית, הבחירה היא מקצועית וכפופה להסכמה בין שלושת הרשויות: השר, ראש הרשות המקומית והרב המקומי.  ככל שתמצא אישה ראויה מבחינת כישוריה המקצועיים לשמש כיו"ר המועצה הדתית ושתהיה מוסכמת על שלושת הרשויות, ודאי שאיני רואה מניעה למנותה לתפקיד", כך הרב בן דהן.