ראאד סלאח
ראאד סלאחFlash90

ח"כ באסל גאטס, איש מפלגת בל"ד, מביע תמיכה בשייח' ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, ומגנה את החלטת בית המשפט לשלוח את סלאח לשמונה חודשי מאסר.

בהודעה שפרסם בדף הפייסבוק שלו ביקר חבר הכנסת גאטס את בית המשפט שלדבריו חמס את זכויותיו הדמוקרטיות של השייח' סלאח ושל תנועתו.

נזכיר כי בית משפט השלום בירושלים גזר אתמול (ג') שמונה חודשי מאסר בפועל ושמונה חודשי מאסר על תנאי על סלאח שהורשע בהסתה לאלימות.

השופטת, מרים לומפ, הזכירה כי בנאומו של סלאח "חזרו המילים 'דם' ו'שהידים', זה דבר שמלבה יצרים ואלימות ויש חשש רציני לפוטנציאל נפיץ. לכן ראיתי את המקרה הזה כחמור יותר ממקרים אחרים. הנאשם צבר עבר פלילי משמעותי - ארבע עבירות קודמות, שלוש מהן רלוונטיות למעשה זה. הוא לא לקח אחריות על מעשיו ולא הביע חרטה עליהם".

חבר הכנסת גאטס כתב כי הוא מעניק לסלאח את תמיכתו המלאה וכי הוא רואה בהחלטת בית המשפט שוד של זכויותיו הדמוקרטיות הבסיסיות, התקפה על זכותו הבסיסית לחופש ביטוי ודעה וניסיון ברור להגביל את פעילותו ופעילותה של התנועה האסלאמית. "אנו מגנים את המדיניות של הפחדה", כותב חבר הכנסת ושב לקבוע כי הוא מביע את תמיכתו והזדהותו עם השייח ראאד סלח והפלג הצפוני של התנועה האסלאמית.

כאן המקום להוסיף ולהזכיר כי סלאח נשלח לכלא בעקבות אירוע שהתרחש בשנת 2007 כאשר הגיע לירושלים עם מאות תומכים מהצפון ונאם בשכונת ואדי ג'וז בפני אלפים ואמר: "עכשיו אנחנו בשטח הזה, המבורך, הצלול ובעל הברכה הטהורה, אילולא ההפרעות והשיבושים, שפקדו אותנו על ידי הכיבוש הישראלי שיסולק בעזרת אללא, כמו שסולקו אחרים כמותו בעבר. כשאנו כאן מתכוננים לתפילה במתחם של מסגד אל-אקצא המבורך, פה יוסרו כל ענני הקיפוח משמי ירושלים הקדושה מדמם של החפים מפשע אשר התירו את דמם והוציאו את נשמתם חיילי הכיבוש הישראלי אשר כובשים את מסגד אל-אקצא המבורך".

מפרקליטות מחוז ירושלים נמסר "מדובר במקרה חמור של הסתה מפי מנהיג פוליטי ודתי בעל השפעה על ציבור רחב מאוד במדינת ישראל שקרא לאלימות. משמעות קריאה זו לאלימות היא גדולה ובעלת פוטנציאל נזק אדיר והיא לא יכולה לחסות תחת חופש הביטוי. חופש הביטוי הוא בעל משמעות מרכזית בדמוקרטיה הישראלית, אך הוא אינו יכול לאפשר התבטאויות שקוראות לביצוע עבירות אלימות נגד כוחות הביטחון ומדינת ישראל. ביהמ"ש קיבל את עמדתנו באשר לרכיב הענישה הראוי במקרה זה והטיל על הנאשם עונש של מאסר בפועל. הפרקליטות שוקלת לערער באשר לאורכו של המאסר".