אונייה עמוסה בטילים נתפסה בדרך לעזה

כוחות של שייטת 13, הקומנדו הימי ושייטת הסטי"לים, חיל הים השתלטו לפנות בוקר (רביעי) על ספינה שעשתה את דרכה לעזה ועל סיפונה עשרות טילי M302 - כך הותר בשעה זו לפרסום.

מדובר בטילים המסוגלים להגיע לטווח של עד 200 ק"מ.

לפי המידע שנאסף עד כה, מדובר במשלוח שהגיע תחילה מסוריה. מסוריה הועברו הטילים באמצעות מטוסים לאיראן ומשם עשו דרכם לסודן באנייה, כאשר הטילים עצמם הוסוו בשקי מלט.

הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ פיקד על האירוע מבור הפיקוד של חיל הים כשלצידו שר הביטחון משה יעלון ומפקד החיל האלוף רם רוטברג. ההשתלטות בוצעה בידי חיל הים כאמור שביצע את המעצר באמצעות הקומנדו הימי.

לכל אנשי הצוות שלום והלוחמים משיטים בשעה זו את הספינה לכיוון אילת. דובר צה"ל מסר כי ידוע לו בוודאות שאיראן עמדה מאחורי המשלוח. בצה"ל מציינים כי קברניטי האונייה ניסו להטעות את מערכת הביטחון ולנוע לכיוון עירק ומשם לסודן.

יעד הטילים היה, לדברי צה"ל, לארגוני הטרור בעזה. גורמי ביטחון אומרים שהפריקה הייתה אמורה להתבצע בסודן ומשם דרך סיני ומשם לרצועת עזה.האונייה, תחת השם קלוס C, נשאה על סיפונה צוות של 17 אנשים ממדינות שונות שנעצרו והם נחקרים בשעה זו.

לקראת אישור הפעולה קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו שורת התייעצויות ביטחונית. אחרי ההשתלטות שוחח נתניהו עם שר הביטחון משה יעלון, הרמטכ"ל בני גנץ וראש המוסד תמיר פרדו ושיבח אותם על המודיעין האיכותי והביצוע המבצעי המדויק.

"בשעה שאיראן מחייכת ואומרת כל מיני דברי נועם", אמר ראש הממשלה. "אותה איראן שולחת נשק קטלני לארגוני הטרור והיא עושה את זה ברשת מסועפת של מבצעים חשאיים חובקי עולם".