קרלס פויול
קרלס פויולרויטרס

"לך הבאתי מיטב שירתי 
נא קבלי זאת תשורתי 
אנא זיכרי את הד קולי 
כמזכרת לאהבה" (ברצלונה, ג'ו עמר)

אתמול בבוקר העולם כולו עצר את הנשימה למשך כמה שעות, כאשר פורסם כי קרלס פויול, בלמה המיתולוגי של ברצלונה מכנס מסיבת עיתונאים מפתיעה.

שתי תיאוריות עלו לסדר היום עד למסיבת העיתונאים: פרישה או עזיבה. פויול כבר לא ילד, בחודש הבא יהיה בן 36, לאורך כל הקריירה שלו שיחק רק בברצלונה - 19 עונות. בעידן הכסף הגדול, זהו בהחלט הישג שיא.

בשעות הערב, כל חובבי הספורט בארץ ובעולם נשאו את פניהם למסיבת העיתונאים שהתקיימה בברצלונה, בה פויול הודיע באופן חד משמעי - בסוף העונה אני עוזב את ברצלונה. אלפי אוהדי ברצלונה בעולם היו כבר מעדיפים שיודיע על פרישה ולא שיעבור למועדון אחר.

פויול הידוע בכינויו "טרזן", הוא בלמה של ברצלונה ומי שאחראי ישיר לכמה תצוגות הגנתיות של ברצלונה לאורך השנים. פויול אומנם לא שחקן מוכשר במיוחד, אבל לב ונשמה כמו שלו אין לאף שחקן בכדורגל המודרני. מאז 2004 שימש פויול כקפטן הקבוצה, ויש לו 593 הופעות במדי ברצלונה. 2009 הייתה עונת השיא של פויול וברצלונה, כאשר הניף את כל ששת התארים שאפשר לזכות בהם בעונה אחת. במשך ארבע עונות רצופות נבחר פויול לבלם בנבחרת השנה של פיפ"א.

פויול אמנם הודיע כי יעזוב, אבל עדיין לא יודע לאן, לדבריו הוא צריך מעט לנוח ורק אז יחליט. השמועות מדברות על ליגת הכדורגל של ארצות הברית ה- MLS.  

חברו לקבוצה, ומי שמשחק לצידו בעמדת הבלם, פיקה, כתב לפויול "המלאך השומר שלי, קשה לדמיין את הקבוצה בלעדיך..". גם אוהדי ברצלונה בעולם כולו מסכימים איתו, ברצלונה ללא פויול כמו גוף ללא נשמה.

צפו בניצחון הגדול של ברצלונה על ריאל מדריד, כשפויול כובש את השער השני במשחק: