השר אביגדור ליברמן
השר אביגדור ליברמןצילום: פלאש 90

שר החוץ ויו"ר "ישראל ביתנו" נאם היום בפני לשכת רואי החשבון בארוע שנערך בתל אביב.

השר ליברמן התייחס בהרחבה לבעיות יוקר המחיה ואמר כי יש לוותור על תשלום מע"מ ברכישת דירה ראשונה שעלותה עד 1.5 מליון ש"ח.

"הבעיה הכלכלית מספר אחת היא יוקר המחיה. ביטחון הוא לא רק מטוסים, אלא גם התחושה של האזרח שהמדינה מתנהגת אליו בהגינות ובאחריות וכאשר אין תחושה כזו - יש בעיה" אמר ליברמן ונתן כדוגמא את עובדי לשכתו הצעירים שאינם גומרים את החודש למרות ששני בני הזוג עובדים ו"המשכורות במשרד החוץ אינן גרועות".

ליברמן אמר כי על המדינה להעניק מימון מלא של גני ילדים וצהרונים עד לשעה 17:00 אחה"צ לילדים מגיל חצי שנה ועד גיל 6. לדבריו, מדובר בתוספת תקציב של לכל היותר 7 מיליארד שקל לשנה – שהוא סכום לא גדול במונחים של תקציב המדינה, שעומד על למעלה מ-350 מיליארד שקל, וסכום כזה, 7 מיליארד ש"ח, זהה לעלותם של ההסכמים הקואליציוניים. "זה יעודד אנשים לעבוד, למשל אמהות שיוכלו לעבוד משרה מלאה, ויעזור לזוגות הצעירים, שמוציאים אלפי שקלים בחודש על גני ילדים. אפשר לבצע זאת בתוך שנתיים עד שלוש". ליברמן אמר כי סיבסוד צהרונים בערים בדירוג סוציו-אקונומי 1 ו-2 כפי שהמליצה ועדת טרכטנברג נוגע בעיקר ליישובים חרדיים וערביים ומפספס את המטרה של עידוד האזרחים העובדים, "ההבדל בין הצעתי לבין המצב הזה הוא השאלה אם אנחנו רוצים להיות מדינת סעד או מדינת רווחה", אמר השר ליברמן.

לגבי יוקר הדיור הציע ליברמן להעניק סיוע גבוה בהרבה למי ששירתו בצה"ל ולזוגות העובדים לפחות ב-1.25 משרות, לוותר על המע"מ בדירות צנועות וראשונות לזוגות צעירים, לחזור לתוכנית הול"לים שיושמה בעלייה הגדולה של שנות ה-90 ולהביא פועלים סינים לבנייה משום שבלעדי זה לא ניתן יהיה להזיז את הענין בצורה משמעותית.

ליברמן גם אמר כי יש ליצור אפיקי השקעה אלטרנטיביים משום שהדיור הפך לתוכנית החיסכון הכי פופולרית במדינת ישראל, ולא רק לתושבי חוץ. אנחנו בעשירייה הפותחת בעולם בדירוג משפחות שבבעלותן יותר מדינה אחת, כי אין אלטרנטיבה להשקעות.