טלפון סלולארי
טלפון סלולאריThinkstock

אם אתם מסתובבים בבתי החולים סביר להניח שנתקלתם במסדרונות במשפחה שבאה מרחוק לבקר את הבן דוד המאושפז במחלקה פנימית ג' ולא מוצאת את המחלקה, או במטופל שמחפש את מכון הרנטגן כדי לעשות CT והולך לאיבוד בין קומות בית החולים.

ממחקרים שנערכו ברחבי העולם עולה כי בעיית ה"איך להגיע" טרם נפתרה ב 100%. המחקרים מצביעים על כך כי מתחמים מסובכים - מסדרונות ארוכים ושילוט מורכב, מהווים גורם שמעלה את החרדה בקרב חולים המגיעים לטיפול בעת משבר.

המטרה היא לאפשר למטופלים ולמגיעים לביה"ח הגעה מדוייקת קלה ומהירה למקום אותו הם מבקשים וכן להקל על בעלי מוגבלויות.

בבדיקות שנערכו בבתי חולים בעולם נמצא גם כי 25% מהמבקרים פונים לקבל הוראות הכוונה בעמדות המודיעין למרות השילוט הקיים.

במרכז רפואי כרמל, הראשונים בישראל, ומהבודדים בעולם להשיק אפלקיציית ניווט חדשה בתוך מבנה בית החולים.

המערכת פועלת בצורה דומה לתוכנת הניווט המוכרת WAZE ופותחה בהתאם לדרישות הייחודיות והמותאמות לצרכי המבקרים בבתי החולים. היא ממקמת במדויק את המשתמש, בתוך מבנה בית החולים, באמצעות הסמרטפון שלו.

המערכת הייחודית פורסת בתוך הנייד את מפת ההתמצאות ומשלבת בה נקודות עניין מרכזיות, כמו שמות המחלקות או היחידות, מיקום המעליות, שם הקומה בה נמצא המטופל במעבר בין קומות וגם את מיקום הקפיטריה. את האפקליציה ניתן להפעיל כבר מהבית ולקבל הוראות הגעה לבית החולים למחלקה או ליחידה הנדרשת כבר מהחניה בבית והיא מתממשקת עם תוכנות הניווט WAZE ו-google map.

ד"ר ורד שבדרון מקופת חולים 'כללית' אמרה כי "כדי לתת פתרון זמין, מהיר ונגיש, מימשנו את הטכנולוגיה הייחודית למיקום וניווט כפתרון חדשני לבעיה. מערכת הניווט של החברה Wayfindr מנצלת תשתיות קיימות משולבות עם רכיבי הסמארטפון בכדי לספק פתרון מיקום וניווט מהבית ועד ליעד הסופי בתוך ביה"ח".