תפילת יו"כ (צולם במוצאי החג)
תפילת יו"כ (צולם במוצאי החג)גרעין תורני הרצליה

בעוד כמה ימים נשמע כולנו את מגילת אסתר, גם בגרעין התורני בהרצליה מארגנים קריאת מגילה לתושבי העיר, אבל לא סתם קריאה אלא קריאה לחירשים ולכבדי שמיעה, איך זה פועל? איך הם חשבו על הרעיון? בואו לגלות, ולאמץ לשנים הבאות.

"הרעיון נולד במשרד שלי, כשישבתי מול המחשב וראיתי תמונות מרגשות מתפילת יום כיפור קהילתית, שקיימנו לכלל האוכלוסייה בהרצליה", מספר צחי וייס, מנהל הגרעין.

"כמו בתפילת יום כיפור, אנחנו מתכננים קריאת מגילה קהילתית, פתוחה, שמזמינה את כל תושבי העיר לאירוע מרכזי אחד בהשתתפות ראש העיר, משה פדלון. הרעיון הוא לייצר קריאת מגילה שבאופייה מזמינה ציבור רחב, גם כזה שלא נוהג לבוא בדרך כלל לבית הכנסת. קריאת המגילה הולכת להיות מלווה בשפת הסמנים, חשבתי על זה שהחג הכי שמח בשנה, החג שמלווה בהרבה רעש, המולה והכאת המן בכל הכוח בקריאת מגילה, הוא במובן מסוים החג הכי עצוב לחירשים. חשבתי על זה שהם רואים את כל הצבעוניות, אבל אינם יכולים להיות חלק משמיעת סיפור המגילה, וההתרגשות והשמחה סביבה".

וייס מספר איך הוציאו את התוכנית אל הפועל, "יש לי זוג חברים שקשור לפעילות הגרעין, שניהם מתורגמנים בשפת הסימנים. פניתי אליהם ושאלתי על הצורך בכך, הם התלהבו והחלטנו לרוץ על הרעיון. פנינו לגופים ועמותות השונים הקשורות לקהילת החירשים וקידומם, ביקשנו את עזרתם בהפצת הפרסום לטובת כל קהילת החירשים".

באירוע קריאת המגילה יבוא להופיע להטוטן ויחולקו אריזות משלוחי מנות, על מנת שהמשפחות עצמן יעבירו אותן הלאה למשפחה אחרת. "אני מאמין שיבואו תושבים רבים מהעיר לקריאת המגילה ולהופעת הלהטוטן שלאחריה, ומקווה שגם חירשים וכבדי שמיעה רבים ימצאו את מקומם בקריאה מיוחדת זו. בנוסף, משולב באירוע זה פרויקט מיוחד נוסף, "קרוב ללב" עם רעיון פשוט ומאוד יפה. משפחות תקבלנה ערכות מושקעות של משלוחי מנות, אך לא  לעצמן, אלא על מנת להעביר אותן הלאה למשפחה אחרת, שכנים, חברים, ובכך להעצים את הנתינה והשמחה בקרב תושבי העיר".