אשראי
אשראיthinkstock

כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) לבית משפט השלום בת"א נגד שרון גולן, תושב אשקלון בן 30, המייחס לו 74 עבירות של זיוף, מרמה ועבירות נוספות.

על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד נועם שביט, בין השנים 2011-2014, התחזה גולן לאזרחים שאת פרטיהם האישיים השיג באמצעות תוכנת "אגרון", ובאמצעות כך קיבל לידיו סכומי כסף רבים.

בשנת 2011, התחזה גולן לנציג חברת פייסבוק ופתח חשבון בשם LOTO WIN WINNER באמצעותו שלח לאנשים רבים הודעות כוזבות על זכייתם בסכום של שני מיליון שקלים בהגרלה שנערכה ע"י החברה.

גולן הסביר לאנשים כי על מנת לקבל את כספי הזכייה, עליהם להעביר אליו עמלת תיווך בסך של כ-2500 ₪. ה"זוכים" המרומים העבירו לגולן את סכומי עמלות התיווך וכך הוא קיבל לידיו סך של 16,250 ₪. בנוסף, גולן ניסה לקבל מהם סך של 14,000 ₪ נוספים.

אישום נוסף, מייחס לגולן התחזות לאזרחים והצגת חשבונות בנק פיקטיביים בכוונה להונות את חברת סלקום לביצוע עסקאות לרכישת מכשירי טלפון סלולאריים.

גולן קיבל לידיו במרמה מכשירי טלפון סלולאריים בסך של כ- 28,094 ₪, כמו כן, ניסה לקבל מכשירי טלפון סלולאריים נוספים בסך של כ- 16,384 ₪. בנוסף, התחזה גולן לנציג חברת סלקום וכך הציע ללקוחות פוטנציאליים הצעות עסקיות שנראות כהצעה רשמית של חברת סלקום תוך שימוש במסמכים מזויפים, וכך קיבל לידיו גולן מהלקוחות הפוטנציאליים את פרטיהם האישיים ואת פרטי כרטיסי האשראי שלהם, ביצע בכרטיסי האשראי חיובים רבים, וקיבל באמצעותם במרמה סכום של כ- 50,000 ₪.

בחודש אוקטובר 2012 הקים גולן אתרי אינטרנט פיקטיביים לשם ממכר טלפונים סלולאריים. לאחר שנוצר קשר בין גולן ללקוחות פוטנציאליים, הוא מסר להם הצעות פיקטיביות למכירת טלפונים סלולאריים, ודרש מהם לשלם עבור מכשירי הטלפון הסלולאריים באמצעות מזומן בזמן, באמצעות מזומן ב-SMS , או באמצעות העברה לכרטיס ויזה נטען במטבע חוץ. סמוך לאחר מכן משך גולן את הכסף.

אירוע מרמה נוסף שביצע גולן, נעשה באמצעות הקמת אתרי אינטרנט פיקטיביים של צימר. גם כאן קיבל גולן במרמה כ-86,172 ₪, וניסה לקבל סך נוסף של כ-107,000 ₪.