פורים תשע"ד
פורים תשע"דצילום: פלאש 90

מסע הסברה לקראת חג הפורים בכותרת “לא מנפצים את שמחת הפורים” נערך בימים אלו בבתי-ספר ותלמודי תורה ברחבי הארץ.

בשנים האחרונות טיפלו מתנדבי איחוד הצלה וזק”א בילדים שנפצעו כתוצאה ממשחק בנפצים ובחומרים דליקים, הפרויקט אמור למנוע פציעות האופייניות לפורים: כוויות מנפצים, תאונות דרכים שנגרמות בשל צמצום שדה הראייה בעת עטית מסיכה ושימת זהירות יתר לנהגים הנוסעים בפראות.

התלמידים יקבלו הסבר ממתנדבי זק”א על הסכנות הרבות האורבות במהלך החג. מתנדבי “איחוד הצלה” ילמדו את הילדים כיצד לנהוג במקרים של פציעה.

בנוסף “סיירת הבטיחות” של מתנדבי זק”א ו”איחוד הצלה”, תעבור בימים הקרובים בערים החרדיות שלקחו חלק פעיל בפרויקט ויחלקו מאות פרסים יקרי ערך לילדים שיתפסו שומרים על כללי הזהירות.

לאחר חג הפורים יתבקשו הילדים לשלוח שובר חתום על ידי ההורים או המחנך, שבנם שמר על כללי הבטיחות ולא שיחק עם נפצים ותתקיים הגרלה בין כל השוברים. הילדים יזכו במאות מארזי דיסקים מבית גרינטק ואלפי מארזי ממתקים בחסות ליקלוקים.

יו”ר זק”א יהודה משי זהב, אמר כי “ללא ספק אנו רואים ירידה משמעותית משנה לשנה באסונות בחג הפורים, ב”ה מסע ההסברה מניב פירות ואכן התלמידים מקבלים על עצמם לשמור על הבטיחות”.

יו”ר ארגון “איחוד הצלה” זאב קשש מסר כי ”מידי שנה אנו משקיעים בארגון מאמצים כדי לנסות ולהעביר מסר חינוכי שיצמצם את השימוש בנפצים בקרב ילדי תלמודי התורה ובתי הספר. אין ספק כי פציעות של ילדים בפורים כתוצאה מנפצים או שימוש בתחפושות מסוכנות או היפגעות כתוצאה משתיית אלכוהול מופרזת, אינם מחויבי המציאות, וברגע שכולנו נחוש אחריות לעניין, התופעות הקשות הללו יצטמצמו באופן ניכר”.