משה יעלון
משה יעלוןצילום: פלאש 90

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, השתתף הבוקר (ראשון) בטקס האזכרה הממלכתי לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא נודע, המתקיים מדי שנה בז' באדר.

"553 חיילים נותרו מאחור ולא שבו הביתה מהחזית, או שנקברו מבלי שנדע את זהותם. חיילים, אנשים צעירים, שסיפור חייו של כל אחד מהם מרכיב פסיפס אנושי מרגש של אהבות ותחביבים ושאיפות וחלומות, עולם ומלואו שנגדע באחת. 553 חיילים שהותירו אחריהם משפחות כואבות שאינן יכולות לפסוע בשבילי בית העלמין הדוממים. למדינת ישראל נותרו 553 משימות: להביא לקבורה את אלו שחרפו נפשם בשמה ובשליחותה. במלחמות וביניהן. לפני הקמת המדינה ואחריה. באוויר, בים וביבשה", פתח יעלון.

יעלון התייחס לאירועים האקטואליים, ובראשם תפיסת ספינת הנשק קלוס C. "לדאבון הלב טרם הגיעה העת בה אנו יכולים להחזיר את חרבנו לנדנה. לעד נושיט ידנו לשלום, אך עלינו להמשיך לזכור כי קיומנו כאן אינו מובן מאליו, וסביבנו מדינות וארגונים אשר ממשיכים לחתור לפגיעה בישראל, כפי שנוכחנו לדעת רק בשבוע שעבר, עת השתלטו לוחמי צה"ל על ספינת נשק איראנית וחשפו את כוונותיו האמיתיות של המשטר בטהראן. משטר מתוחכם, מסוכן וחסר מעצורים, אשר ממשיך לאמן, לממן ולחמש ארגוני טרור במזרח התיכון ומעבר לו, ומטרתו לערער את היציבות באזור ובעולם כולו".

"זהו מאבק מורכב אל מול אויב אכזר, חמקמק ורב פנים, והוא פושט צורה ולובש צורה חדשה במציאות בה הדבר הקבוע הוא השינוי. אי הנכונות להכיר בזכותנו להתקיים כאן באיזשהו גבול, והעובדה שסביבנו, מדרום ומצפון, נאגרים עשרות אלפי טילים, רקטות ואמצעי לחימה שונים המוחזקים בידי ארגוני טרור נוטפי שנאה דוגמת חיזבאללה, חמאס, הג'יהאד האסלאמי והג'יהאד העולמי – כל אלו ועוד מציבים בפנינו משימות לא פשוטות שנוכל להן", הוסיף יעלון.

"גם עתה נכונים מיטב בנינו ובנותינו להתמודד עם האיומים מצפון מדרום, מקרוב ומרחוק. נמשיך לרדוף אחר השלום, אך נגדע את ידם של אלו המבקשים את נפשנו. נתמודד באומץ ובמסירות עם כל אתגר הניצב בפנינו, ונצליח במשימותינו אם נפגין נחישות, אחדות ועמידה איתנה. לדאבון הלב אנו נאלצים לשלם את המחיר הכבד מכל. מחיר אשר בא לידי ביטוי גם כאן, במקום הזה", קבע יעלון.