חן קליין ונטלי ארביב הזוכות במקומות הראשונים
חן קליין ונטלי ארביב הזוכות במקומות הראשוניםאוניברסיטת אריאל

'נחלה', סרטה הייחודי והאישי של חן קליין על חייה וחיי משפתה הצעירה בישוב הצעיר 'נחלת יוסף' זכה במקום הראשון בתחרות סרטי הגמר של אוניברסיטת אריאל.

התחרות מתקיימת זו השנה החמישית לסרטי הגמר של מסיימי מסלול קולנוע וטלוויזיה בביה"ס לתקשורת של האוניברסיטה. שמונת סרטי הגמר של המחזור הוקרנו בערב החגיגי. נשאו ברכה רקטור האוניברסיטה פרופ' מיכאל זיניגראד, ראש ביה"ס לתקשורת ד"ר אזי לב-און וראש המסלול לקולנוע וטלוויזיה אייל בורס.

בדבריהם שמו המברכים דגש על הגיוון והעושר התרבותי הבאים לידי ביטוי ביצירתם של הבוגרים.

בערב הוכרזו הסרטים הזוכים ב-5 קטגוריות, שנבחרו ע"י צוות שיפוט שהורכב מחמישה מורי המסלול ושלושה אנשי מקצוע נוספים. הקטגוריות שנבחנו הן צילום, עריכה, בימוי , הפקה, ופרס הסרט הטוב ביותר שהוענק לזוכה ע"י השחקן והבמאי הותיק והמוערך ארנון צדוק, שאף נשא דברים קצרים ומרגשים באוזני הקולנוענים הצעירים על הדרך הצפויה להם בתעשיה, "הולך להיות לכם קשה אבל קולנוע זו דרך חיים".

כאמור, את המקום הראשון קטף סרטה של חן קליין, 'נחלה'. בנימוקי השופטים נכתב כי הסרט הוא "סרט בוגר ועשוי היטב, שהוא מבט אישי, ביקורתי ואמיץ על החיים היומיומיים שמאחורי הטיעונים האידיאולוגים. המניעים והבלמים של הבמאית אמיתיים והקונפליקט מעוצב על המסך כדי להעניק לדמותה עומק, עניין וסקרנות. הסרט עוסק בנושא אקטואלי גדול, טעון ולא מספיק מוכר במציאות הישראלית, מנקודת מבט רעננה. תיאור שגרה לכאורה של משפחה צעירה המורכבת מרגעים קטנים עם שמץ הומור, בצד גודש דימויים סימבוליים, מעניקים לסרט את עוצמתו הקולנועית הייחודית".

נזכיר כי ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם קליין על הסרט וייחודו ככזה המביא אל עולם הקולנוע הישראלי את סיפורה של התיישבות הגבעות באופן אישי, חלוצי וכמעט רומנטי.

הסרט מספר את סיפורם של חן ובעלה ובנה הפעוט המתאקלמים בקראוון על גבעת 'נחלת יוסף' השייכת לישוב אלון מורה. בדבריה ציינה קליין כי הסרט מביא את סיפורה של ההתיישבות בגבעות גם לתושבי אלון מורה והישובים הסמוכים שאינם מכירים את מציאות חייהם של התושבים המתמודדים עם חלוציות עכשווית יומיומית הנפרטת לפרוטות של הפסקות חשמל, הפסקות מים, בדידות ועוד.

בסרטה מתמקדת קליין בהתמודדויות השגרה של חיי משפחה צעירה על גבעת טרשים בראשיתית ופחות עוסקת בסכסוך היהודי ערבי. לבד מהפיגוע בו נרצח אביתר בורובסקי הי"ד שהתרחש תוך כדי צילומי הסרט מדלגת קליין על מהמורת העימות ולדבריה הקו הזה בו בחרה אילץ אותה לשלם מחיר כאשר קרנות תמיכה מסוימות העדיפו שלא להשקיע בסרט שאינו מספר את הסיפור שאותו ראשיהן היו רוצים לשמוע ולהכיר, סיפור הסכסוך והעימות.