אראל סג"ל באיתמר
אראל סג"ל באיתמריוני קמפינסקי

העיתונאי אראל סג''ל במתקפה נגד עיתון "הארץ".

בשעה זו מתקיימת בישיבת איתמר אזכרה במלאת שלוש שנים לרצח חמשת בני משפחת פוגל בביתם שבישוב איתמר. במסגרת האזכרה נערך פאנל תחת הכותרת "המערכה על התודעה – השפעת העיתונות על החוסן הלאומי" בהשתתפות דובר צה"ל לשעבר רון כתרי, יו"ר רשות השידור לשעבר מוטי שקלאר, סגן ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן והעיתונאים אראל סג''ל ממעריב ומרדיו גלי ישראל ואמנון לורד ממקור ראשון.

במהלך הדיון פתח סג''ל במתקפה על עיתון הארץ ואמר כי "יום אחרי הרצח של חמשת בני משפחת פוגל, הכותרת הראשית ב'הארץ' עסקה באסון טבע ביפן. כל המדינה היתה מזועזעת מהטבח הזה אבל עיתון הארץ נמצא ביפן. אני אולי אחד העיתונאים היחידים שזה העסיק אותם ושאלתי על כך את עמוס שוקן (מו''ל העיתון - י.ק.) והוא אמר לי 'זה מה שחשוב. אנחנו פועלים לפי מישור עיתונאי, לפי מישור ענייני של מה חשוב יותר והאסון של הצונאמי ביפן יותר חשוב'".

סג''ל הוסיף כי "הבעיה היא שהקברניטים במערכת המשפטית, באקדמיה, בצבא, בכל מקום בעל חשיבות, הם קוראים את עיתון הארץ וניזונים ממנו. הם לא קוראים את מקור ראשון. גם אלה שיש להם כיפות על הראש ונמצאים בתפקידים בכירים בכל המקומות החשובים, קוראים הארץ ולא מקור ראשון.

"מאיפה זה נובע?", שאל סג''ל וניסה להסביר, "זה בגלל שאנחנו, הציבור הלאומי במדינת ישראל מתייחסים לכל מה שקשור בתרבות, בתקשורת, לכל מה שקשור בעיצוב תודעה כעניינים של מה בכך. אנחנו מתעסקים בבניית עוד בית, בעוד ישוב אבל לא עוסקים בתודעה בכלל ובסוף ביום שירצו להרוס את הבית ואת הישובים, התודעה היא זו שתכריע".

סגן ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, תיאר את עבודתו מול כלי התקשורת. "העיתונאי אברי גלעד היה אצלנו בסיור. אחרי כמה ימים הוא נתן הצהרה נרגשת שבה הוא אמר 'עברתי מהפך תודעתי בשומרון'. תוך רגע אברי גלעד הפך למטרה לחיציהם של כל העיתונאים. פתאום כל מבקרי התקשורת תוקפים את אברי גלעד".

"לכן אני חושב שעבור ההתיישבות ביהודה ושומרון ועבור הציבור הלאומי, להיות כתב בגלי צה"ל, להיות שדר ערכי וטוב, זה לא פחות חשוב מלהיות מפקד פלוגה או להיות בסיירת", הוסיף דגן.

מוטי שקלאר ויוסי דגן באזכרה באיתמר

מוטי שקלאר, לשעבר יו"ר רשות השידור סיפר על הבקשה לסיוע אשר קיבל מהבמאי דרור מורה בעת שזה החל לעבוד על סרטו "שומרי הסף". "אני מקבל פניה כתובה דרך מנהל התוכניות שלי ואני רואה מערך שלם של השמצות נגד מדינת ישראל. מערך שלם שמסביר איך באמצעות הסרט נוכיח את העוול הגדול שבהתיישבות ביהודה ושומרון".

שקלאר תיאר את תגובתו "אני אומר למנהל התוכניות שלי 'לא בבית ספרנו' ודחינו את ההצעה. חמש דקות אחרי זה, אני מקבל טלפון מדרור מורה עצמו ואז הוא נותן לי מעטפה אחרת ואומר 'קיבלת את המעטפה הלא נכונה. זו המעטפה שהיתה מיודעת לקרנות האירופיות. המעטפה שהיתה מיודעת אליך היא עם ניסוח רך הרבה יותר'".

שקלאר סיכם "ככה זה הולך. כשרוצים לשכנע את האירופאים לתת כסף זה חייב ללכת דרך השמצות על צה"ל, על מדינת ישראל על ההתיישבות, אבל אלינו, לאותו סרט בדיוק, יש הצעות רכות הרבה יותר".