חוות גלעד
חוות גלעדצילום: פלאש 90

עשרות בני אדם הגיעו הערב (ראשון) לחוות גלעד שבשומרון, בניסיון למנוע הרס שני מבנים על ידי מערכת הביטחון, הצפוי להתרחש שם הלילה.

ראש מועצת השומרון, גרשון מסיקה, טוען כי "מדובר בהפרה בוטה של הסכמים עם תושבי חוות גלעד שפינו 4 בתים מרצונם והובטח להם שיקבלו חיבור לחשמל ומים". ועד מתיישבי השומרון קורא לציבור להמשיך ולהגיע למאחז כדי להיאבק בהרס הבתים הצפוי.

איתי זר, שהקים את חוות גלעד לזכר אחיו גלעד הי"ד, ובנה בתים על אדמות שקנה אביו משה זר מערבים לפני שנים, אמר כי מדובר במהלך שפל, כלשונו, שאין לו תקדים. "פינינו מרצוננו בתים של משפחות, מהלך כואב מאוד, אבל עשינו זאת מתוך אמון מלא במערכת הביטחון ובהבטחות שניתנו, ומה שאנחנו מקבלים בתמורה זו יריקה בפרצוף והוכחה שאין למערכת ולהבטחותיה על מה להסתמך".

זר הוסיף כי הם אף הודיעו למערכת הביטחון שהם מוכנים לפנות מרצונם בית אחד מתוך שני הבתים המיועדים לפינוי הלילה אולם מבקשים שלא לפנות את הבית השני שכלל אין דרישה של בג"ץ לפנותו, זאת כדי למנוע חיכוך בין המתיישבים לכוחות הביטחון.

"נבצר מבינתי להבין על שום מה יש לפנות בית נוסף של חייל קרבי שבנה את הבית ממעט הכסף שהצליח לגייס, על אף שאין דרישה של בג"ץ לפנות את הבית ומדובר ב'הגדלת ראש' תמוהה של משרד הביטחון", הוסיף זר.

אחד הבתים שעומד להיהרס
אחד הבתים שעומד להיהרסצילום: מזכירות חוות גלעד

ראש מועצת שומרון מסיקה שהיה מעורב גם הוא בהסכם קרא למשרד הביטחון לעצור את ההרס המתוכנן. "הדבר הנקלה הזה המציג את הצבא ומערכת הביטחון באור שלילי ביותר כארגון שלא עומד בהסכמים ומחפש לפגוע במתיישבים ללא סיבה מוצדקת".

ועד מתיישבי שומרון התגייס למאבק על הבתים, הביא למקום מאות שקי שינה וקרא לציבור להגיע ולהתגייס למאבק. לדברי בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי שומרון, "שוב המערכת המשפטית במנהל האזרחי גוררת את שר הביטחון ומכתיבה לו את מדיניותה הדוגלת בהרס של בניה יהודית ומביאה אותה להפרה של הסכמים, והבטחות שסוכמו אשר היה בהם בכדי לפתור את הסוגיה בדרכי שלום. אני קורא לציבור להגיע להשתתף בפעולות המחאה כנגד מדיניות זו".