מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, שר-שלום ג'רבי, הורה לכל העמותות והגופים המוכרים לאפשר למתנדבי השירות האזרחי-לאומי מהעיר בית שמש, לעבוד ביום שלישי הקרוב במתכונת מצומצמת (חצי יום עבודה), על-מנת שיוכלו לממש את זכותם להצביע ביום הבחירות.

כידוע, יום הבחירות לרשויות המקומיות איננו יום שבתון, וכלל העובדים במשק מחויבים להופיע ביום זה במקום עבודתם. יחד עם זאת, במנהלת השירות האזרחי-לאומי מבקשים לאפשר למתנדבים לממש את זכותם להצביע ביום זה.

לשם כך, מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי ביקש לרענן את ההנחיות שלפיהן יש לאפשר אך ורק למתנדבים העונים על כל ההגדרות הבאות להתנדב במשך חצי יום בלבד ביום הבחירות:

מתנדבים המתגוררים בדירת שירות בעיר שאינה העיר בה הם רשומים להצביע, ברשות המקומית בה למתנדבים זכות הצבעה נערכות בחירות באותו היום, מתנדבים אלו יידרשו להצהיר בכתב כי הצביעו בבחירות המקומיות.

במקרה שכל התנאים מתקיימים, חצי היום בו ישרתו המתנדבים ייחשב כאילו שירתו יום מלא.

מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, שר-שלום ג'רבי, "אנו שמחים לאפשר למתנדבי השירות האזרחי-לאומי לממש את זכותם הדמוקרטית ולקחת חלק בבחירות המקומיות, ובברכת השר הממונה, ח"כ אורי אורבך, הוצאנו הנחייה זו שתאפשר להם להצביע ולהשפיע על פי אמונתם ותפיסת עולמם".