גפני ומוזס
גפני ומוזסצילום: פלאש 90

במהלך הדיון האלטרנטיבי של האופוזיציה, עקצו חברי הכנסת החרדיים את שר הכלכלה נפתלי בנט על 'דחיקתו לפינה' בכל הנוגע לסבב החוקים שאמור לעבור בשבוע זה.

"אני רוצה למחות על כבודו של נפתלי בנט", אמר חבר הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה) באירוניה, "שעל פי היוצא ממסמך זה הוא נדחק לפינה שלא לומר הושפל. יש עתיד, ישראל ביתנו, והתנועה, הסכימו לתמוך בחוק משאל העם רק בתנאי שהחוקים שלהם יעלו ראשונים להצבעה, ורק במידה ויעברו, יצביעו הם עבור חוק משאל העם".

לדבריו, בנט ייאלץ להמתין עם חוק משאל העם עד 'שיוכיח נאמנות' לקואליציה, כלשונו. "כדי לעמוד בהסכם, יפעל נפתלי בנט כנגד חברי סיעתו, כנגד הערכים של המפלגה הדתית מסורתית, דבר שיגרום להגדלת כוחו של הציבור הערבי בכנסת, מה שהוא שבטוח לא רצה. רק אחרי שיוכיח את נאמנותו בהצבעות אלו יקבל את משאל העם שכולנו יודעים שהוא משמש ככיסוי להסדרים מדיניים שעומדים בניגוד להשקפות העולם של תומכי הבית היהודי, כפי שראינו בהחלטה הקודמת על שחרור מחבלים עם דם על הידיים. ליבי ליבי עליו, יראה הציבור וישפוט".

גם יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם מוזס כינה את בנט 'נדבק לכסא' במהלך הדיון האלטרנטיבי של סיעות האופוזיציה. "ראינו כולנו את המפגן האדיר, שקיימה היהדות החרדית. בהשתתפות כל החוגים, מכל הסוגים. בארץ ובחו"ל. המפגן והעצרת התקיימו בשל הלחץ הנוראי שלוחצים את הציבור החרדי. ולחץ חיצוני יוצר אחדות. גם כאן בכנסת, הלחץ האנטי דמוקרטי שמפעילה הקואליציה על האופוזיציה, איחדה את כולנו, חברי האופוזיציה למפגן אחדות נגדי. כולל הסיעות הערביות. אך בניגוד לחברי הכנסת הערבים החוששים להישאר מחוץ לכנסת בשל העלאת אחוז החסימה, הרי שעלינו בחוק הגיוס, מאיימים בהכנסה לכלא. עליכם מאיימים שתיזרקו אל מחוץ לבניין. אותנו זורקים לכלא.

"משילות ומשאל עם סותרים האחד את השני. שניהם נוגדים האחד את השני. אך בנט צריך את חוק משאל עם כדי שיוכל למנוע מהבולדוזרים מלפנות את בתי המתנחלים מיו"ש. הוא נתפס במשאל עם כבחבל הצלה.  אך לקואליציה ולכיסאו בממשלה, הוא דבוק בלי יכולת התנתקות. ועוד לא הומצא הבולדוזר שיפנה אותו משם".