עישון סיגריה. יצליח או לא?
עישון סיגריה. יצליח או לא?פלאש 90

כל אבא שהגיע במשך חייו לצפות במשחק של קבוצתו אותה הוא אוהד הרגיש שלא יוכל להביא איתו את הילד שלו לאצטדיון, כי איזה אדם מבוגר ואחראי ירצה שהבן שלו יהיה חשוף לעישון פאסיבי?

זה אולי מהנה להביא את הבן למשחק כדורגל/כדורסל/טניס/ או כל ענף אחר, אבל הסכנה הבריאותית שהצופים מתמודדים איתה היא מעבר ליכולתו של האבא להגן על בנו. 

כנראה שמישהו שם במגדל השן אכן רואה, מקשיב ועושה. אתמול (שני) אושרה לקריאה ראשונה הצעת חוק שיזמה חברת הכנסת עדי קול מ'יש עתיד'. הצעת החוק הובאה בפני ועדת הבריאות בראשותו של ח"כ חיים כץ מהליכוד ביתנו, ולפיה ייאסר עישון במרבית שטחי אצטדיוני הספורט. איסור עישון זה יצטרף לאיסורי עישון רבים אחרים שאסורים במקומות ציבוריים כמו מסעדות, בתי חולים, בתי ספר ובתחבורה הציבורית ועוד. 

לפי הצעת החוק שתעלה לאישור הכנסת, בכל אצטדיון יעמדו לרשות המעשנים שני אזורים נפרדים שהוגדרו מראש ע"י הנהלת האצטדיון ככאלה שאפשר לעשן בהם, ובהפסקת המשחק יוקצה להם חדר עישון מיוחד בו יותקנו סידורי אוורור תקינים וריח העישון שבו לא ייצא מחוץ לחדר, זאת כדי שלא יהווה מטרד בחלקים אחרים ולאנשים שאינם רוצים לעשן.

על פי ההצעה, מספר המושבים שיותרו בו לעשן יהיה עד 25% ממספר המושבים באצטדיון כולו, כמו כן גם שטח חדר העישון לא יעלה על 25% מהשטח שהוקצה לציבור הרחב בהפסקה.

במשרד התרבות והספורט ובענף הספורט כולו מקווים כי החלטה זו תביא להגעת אלפי משפחות ואבות עם ילדים למשחקים השונים. מעניין לראות כיצד זה ישפיע אם בכלל.