אילוסטרציה
אילוסטרציהלמצולם אין קשר לאמור בכתבה. פלאש 90

השילוב בין נוער הציונות הדתית, בנים ובנות, לבין השתכרות בפורים מעסיקה מעגלים נרחבים יותר ויותר של אנשי חינוך ואנשי מקצוע. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם אבי ברמן, מנכ"ל OU ישראל, על קמפיין חדש שבו יוצא הארגון בקריאה להורים לגלות מעורבות ולבני הנוער להישמר מסכנות האלכוהול.

ברמן מבהיר כי בין המגמות הראשונות של הקמפיין היא הקריאה להורים "שלא להיות בשאנטי ולהבין שקיימת בעיה. זו בעיה שקיימת כל השנה אבל בפורים חושבים שמצווה להשתכר. צריך לדעת שלא מדובר בהוללות, בסכנות ואיבוד צלם אנוש. לנהוג כפי שמרדכי היהודי היה רוצה לראות".

לקראת פורים מקיימים אנשי הארגון שיחות עם הורים מורים ומחנכים, מסבירים ומיידעים אותם באשר לגודל התופעה היקפה וסכנותיה ומבקשים מהם לגלות מעורבות יתר וקשר רציף עם הנערים, קשר שמתחיל בראש ובראשונה בידיעה היכן נמצא הנער או הנערה במהלך חג הפורים.

לדבריו יש הורים שמודעים לבעיה, יש שמנותקים לגמרי ויש שמתקשים להאמין מתון רצון טוב להביע אמון בבני הנוער ולראות בהם כמי שראויים לאמון שכזה, "אבל לפעמים אלה שרוצים להאמין להם נגררים אחרי אחרים", מתריע ברמן הקורא להרעיף על בני הנוער אהבה שתחזור אל ההורים באופן מיידי.

"יש הורים שאומרים לנו שהם מכירים אבל כשהם נחשפים למציאות הם נופלים מהרגליים. יש שמודעים ויש שחשים שהם חסרי אונים", מוסיף ברמן ומתאר את יחסם של הורים שלא תמיד מכירים את הלכי רוחם ואורח יומם של ילדיהם. עם זאת הוא מוסיף ומציין כי לא מדובר בתופעה גורפת אלא בשוליים שיש להכווין את הנערים והנערות ולדאוג לכך שהתופעה תישאר בשוליים ולא מעבר לכך.

"כל הורה ומורה צריך לדעת איפה הילדים ולא לסמוך על זה שכולם בישיבה. אני אומר להורים, אל תלכו לישון באחת עשרה אם הילדים עדיין בחוץ עד אחת שתיים בבוקר. תסתובבו, תהיו איתם, אל תציעו להם שיסעו בטרמפים אלא תהיו עם אצבע על הדופק אבל בצורה אוהבת. לא בצורה של ביקורת".