האשמות מאחורי הנופים. קנדה
האשמות מאחורי הנופים. קנדהפלאש 90

שמונה מתוך 13 הילדים מקבוצת "לב טהור" הועברו לאחריות שירותי הרווחה של צ'טהם אונטריו.

שישה מהילדים הוחזרו לנמל התעופה של טרינידד, לאחר שהוריהם ניסו להימלט איתם לגואטמלה. אם בת 17 ותינוקה בן חמשת החודשים נתפסו בנמל התעופה קלגרי. על כך מדווח אתר שלום טורונטו.

עיתוי ניסיון הבריחה של חברי "לב טהור" וילדיהם אינו מקרי. ביום הטיסה היו צריכות מספר משפחות החברות בקבוצה להתייצב בבית המשפט לקבל את הכרעת הדין המחייבת אותן להעביר את ילדיהן למשפחות אומנות בהתאם לצו שהוציא בית משפט בקוויבק.

רשויות הרווחה בקוויבק קיבלו דיווחים רבים על מעשי התעללות בילדים בקבוצת "לב טהור", וחקירה שהן ביצעו העלתה, כי ילדים קיבלו מלטונין כדי לשלוט בהתנהגותם, הילדים לא ידעו חשבון והיו שנאלצו להינשא בגיל 14.

בעקבות הוצאת צו של בית המשפט בקוויבק להוציא 13 ילדים מחזקת הוריהם ב"לב טהור" ולהעבירם למשפחות אומנה נמלטו חברי הקבוצה בחודש נובמבר האחרון לצ'טהאם אונטריו, ואולם בית המשפט באונטריו קבע, כי הפסיקה בקוויבק חלה בעניין זה גם באונטריו.

אחת הנערות, שהועברה לטיפול רשויות הרווחה, פתחה בשביתת רעב במחאה על היחס לה היא זוכה והיא מטופלת כעת בבית החולים "סיק קידס" בטורונטו.

ראשי הקבוצה החרדית הקיצונית טוענים, כי הם נרדפים בגלל יהדותם. אחד מהם שנשא טלאי צהוב לבגדיו אמר ל-CBC: "אם אתם רוצים לשנוא אותי בגלל היותי יהודי, שינאו אותו, זה מה שאני. אל תאמרו שאני מתעלל בילדים, כיוון שאיש לא התעלל בישראל".

רשות השידור הציבורי בקנדה דיווחה עוד, כי נבדק מעמד הפליט זו זכה מנהיג הקבוצה, הרב שלמה הלברנץ, לפני כשמונה שנים. קודם להגעתו לקנדה ריצה הלברנץ עונש מאסר בניו יורק בגין חטיפת נער.