בית השלום
בית השלוםמשפחות בית השלום

הפעם זה סופי. בתום משפט שנמשך כ-6 שנים ולאחר סאגה שנמשכה מעל לעשור פרסם היום בית המשפט העליון את החלטתו בעניין רכישת "בית השלום" בחברון וקבע כי הבית נרכש כדין בידי התושבים היהודים.

לפסק הדין לחץ כאן

במועצת קריית ארבע-חברון הביעו סיפוק גדול מההחלטה, ודורשים משר הביטחון יעלון לאלכס מיידית את הבית, ובנוסף משוכנעים כי ההחלטה תיצור תקדים חיובי גם בנוגע להחזרת משפחות בית המכפלה לביתם.

ראש מועצת קריית ארבע-חברון, מלאכי לוינגר אמר "עם החלטת בית המשפט אני קורא לשר הביטחון בוגי יעלון לאפשר במידית וללא כל עיכוב מיותר לאכלס את הבית .פסק הדין מחזק את אמירתנו לאורך השנים על זכותנו לרכוש ולהתיישב בכל חלקי ארץ ישראל, ובהזדמנות זו אני קורא לממשלה לתקן גם את העוול שנגרם בבית המכפלה לאותן המשפחות שרכשו את ביתן במיטב כספן ועל פי כל דין".

לפני כשנה פסק בית המשפט המחוזי בירושלים כי רכישת הבית הייתה חוקית אך הפלסטינים בעידודם של ארגוני שמאל קיצוניים ערערו לבית המשפט העליון על ההחלטה, היום כאמור ניתנה החלטה סופית בעניין - לא היו זיופים והרכישה הינה כדין.

כזכור בדצמבר 2008 על רקע המתיחות סביב פינויו של הבית קרא שר הביטחון דאז אהוד ברק לראשי מועצת יש"ע ולרב משה לוינגר מראשי גוש אמונים, לקרייה בתל אביב, כדי לדון בעתידו של הבית ולהביא לפשרה בסוגייה.

בעיצומו של המפגש, שהתקיים בקריה בתל אביב, פשטו כוחות יס"מ על הבית ופינו אותו באלימות קשה.