השר בנט: גאה על ההישג

יו"ר הבית היהודי, שר הכלכלה נפתלי בנט, אומר לערוץ 7 כי חוק הגיוס שאושר בכנסת יאפשר לחרדים שאינם מעוניינים לעסוק בתורה להשתלב בשוק העבודה ולהתפרנס בכבוד. 

"לפני כמה דקות עבר 'חוק שקד', זה חוק חשוב מאוד למדינת ישראל", אומר השר בנט, "המשמעות העיקרית היא שבתוך כמה שבועות ספורים 25 אלף חרדים ישתחררו לתוך שוק התעסוקה. הפשלנו שרוולים כדי לאפשר לאותם חרדים גם הכשרה מקצועית וגם לתת להם להתפרנס בכבוד". 

לדברי בנט, "בכל תולדות העם היהודי לא היה מצב כזה שחברה שלמה לא עובדת. והיום אנחנו מחזירים להם את הבחירה - אם הם רוצים ללמוד תורה, לשרת או לצאת לעבוד. אני שמח מאוד על ההישג הזה", הודה שר הכלכלה.

ח"כ איילת שקד קראה הבוקר לצעירים חרדים שאינם לומדים, להתגייס לצה"ל. היא ציינה כי השירות האזרחי הוא "פריבילגיה שניתנת רק לציבור החרדי, כי אנחנו חושבים שהם יכולים לתרום לא רק בצבא, אלא גם בשירות אזרחי - למשטרה, למד"א ולמכבי אש".

בדיון במליאה הדגישה שקד כי הגיוס לצבא הוא רק חלק מתהליך שילובם של החרדים, שיכולים לתרום באופן ניכר לשוק התעסוקה - "הציבור החרדי איכותי ומוכשר... המתווה גובש תוך התחשבות מרבית בציבור החרדי", הוסיפה ח"כ שקד. "אין כל כוונה לצבא ההגנה לישראל לשנות את אורחות חייו של אף חייל. יש היום מסלולים מותאמים".