בהתבטאות ראשונה לאחר הבחירות החוזרות בבית שמש קורא הרב רחמים ניסימי, תושב העיר וראש הגרעינים התורניים 'שעלי תורה', להנהגת הציונות הדתית שלא לזנוח את העיר ותושביה, להגיע, להקשיב לצרכי הציבור, לחבק ולתת מענה.

בראיון לערוץ 7 מנתח הרב ניסימי את המהלכים המרכזיים שלטעמו הובילו להפסדו החוזר של נציג הסיעות הציוניות, אלי כהן, ונצחונו של איש ש"ס, משה אבוטבול. הרב ניסימי מזכיר בהקשר זה את ההתגייסות הטוטאלית של הציבור החרדי בארץ ובעולם למען בחירתו של אבוטבול. לדבריו אנשי המחנה הציוני לא שיערו שההתגייסות תכלול גם את המחנה ה"קנאי", אותו מחנה שעד כה הקפיד שלא להצביע ב"בחירות הציוניות".

לדבריו ההתגייסות הטוטאלית נבעה בין השאר גם מתחושת המצוקה של הציבור החרדי בעקבות שורת החוקים האחרונים שנחקקה בכנסת. "מה היה דחוף שכל ההצבעות הקריטיות יקרו אתמול?", שואל הרב ניסימי המציין כי עבור הציבור החרדי חוקים אלה אינם אלא "סכין שלופה" שמולה יש להתמודד ובכל דרך.

לדבריו מעבר לעמדה אודות החוקים, לכאן או לכאן, יש להפנים שזו התחושה בציבור החרדי ולקחת את הדברים בחשבון, להעריך את ההשלכות של מהלך פוליטי כללי גם לזירה המקומית במקום רגיש כמו בית שמש.

הרב ניסימי נשאל אם בכלל יכולה הייתה המערכת הפוליטית להמתין עם שלבי החקיקה למועד מאוחר יותר שהרי בשבוע הבא יסתיים מושב החורף וכל הדיונים יידחו לעוד כמה חודשים למושב הקיץ. לדבריו אם אכן קיימת בעיה פרוצדוראלית אז הדבר ראוי להיבחן, אך הוא מבקש לוודא שהדברים אכן נלקחו בחשבון ובשיקול דעת הוחלט שאין מנוס אלא לקדם את החוק ובבהילות הזו.

"אנחנו מאחדים את הציבור החרדי המפוצל. אנחנו נותנים לו את כל הסיבות להתאחד", אומר הרב ניסימי המספר כי כחלק מההיערכות החרדית למערכה בבית שמש חברי כנסת חרדים נותרו בעיר ואף ישנו בה וההתגייסות כללה גם כוחות חרדיים מחו"ל.

כעת לדבירו על ההנהגה הארצית של הציונות הדתית להקפיד שלא לזנוח את העיר בית שמש ותושביה, להקשיב לצרכיה של הציונות הדתית בעיר, לתמוך במוסדותיה ולחזק את כוחה בעיר. הרב ניסימי מזכיר כי בעיר בית שמש עשרת אלפים ילדים ונערים הלומדים במוסדות החינוך של הציונות הדתית, קיימות מכללות וגופים נוספים הזקוקים לחיזוק ותמיכה דווקא בשעה הזו.

עוד הוא מוסיף ומפנה קריאה גם למנהיגות המקומית וקורא לאלי כהן לשקול היטב את צעדיו ולנסות להשתלב בעשייה העירונית יחד עם ראש העירייה משה אבוטבול.

וידאו: תומכי משה אבוטבול רוקדים לאחר הכרזת התוצאות
(צילום: יעקב לדרמן)

רוקדים לאחר הניצחון