מנדלבליט בימיו כאלוף
מנדלבליט בימיו כאלוףפלאש90

במכתב ששיגר ליועץ המשפטי לממשלה קורא יו"ר תנועת 'אומ"ץ, אריה אבנרי להקפיד ולמנוע ניגוד עניינים בחקירת פרשת הרפז ואשכנזי לנוכח מעמדו המיוחד של מי שהיה הפרקליט הצבאי הראשי בתקופת הפרשה וכיום הוא מזכיר הממשלה, האלוף אביחי מנדלבליט.

במכתבו כותב אבנרי ליועץ המשפטי: "באחרונה פורסם בכלי התקשורת כי למשטרה יש כוונה לזמן לחקירה בפרשת הרפז גם את מזכיר הממשלה אלוף מיל' אביחי מנדלבליט כדי לבדוק את חלקו בפרשת הרפז שאירעה בתקופה בה הוא כיהן כפצ"ר. מאחר שקיים חשש שהוא ינצל את מעמדו הנוכחי כדי לזכות בהעדפה כלשהי לגבי החקירה, נודה לך באם תפעל למניעת מעורבות כלשהי מצידו בתחום זה על כל המשתמע מכך".

בשיחה עם ערוץ 7 מציין אבנרי כי תפקידו של מנדלבליט כפרקליט צבאי ראשי הציב אותו במקום בו היה ליועץ לרמטכ"ל אשכנזי, העביר לו חוות דעת כאלה ואחרות ואולי אף נחשף למסמכים כאלה ואחרים. מאחר והגיע מידע וממנו מסבר שגם מנדלבליט צפוי להיות מוזמן לחקירה, בין אם כעד ובין אם תחת אזהרה, הרי שיש לטעמו של אבנרי חובה להתריע ממתן יחס מיוחד למנדלבליט לעומת שאר הנחקרים.

בהקשר זה הוא מזכיר ורומז לפגישות שעשויות להיות סביב תפקידו כמזכיר ממשלה עם היועץ המשפטי לממשלה וגורמים נוספים, מפגשים שעלולים להשפיע על מהלכי החקירה.

אבנרי מציין כי למעט מנדלבליט איש מהמעורבים בפרשת הרפז אשכנזי אינו נושא היום בתפקיד ציבורי או ממלכתי כלשהו ומשום כך התמקדה פנייתו ליועמ"ש דווקא במנדלבליט. עם זאת הקפיד אבנרי לשמור על עמימות סביב החשדות האפשריים שמהם הוא מתריע אך הוסיף ואמר כי לא סתם כך הוחלט בבוקר אחד לפנות ליועמ"ש וניתן להעריך כי יש דברים וחשדות בגו.