סיום קורס חובלים
סיום קורס חובליםדובר צה"ל

טקס סיום קורס חובלים מחזור 128, התקיים היום (רביעי) במרכז הקונגרסים בחיפה.

הטקס נערך במעמד שר הביטחון - משה יעלון, סגן הרמטכ"ל - אלוף גדי איזנקוט, מפקד חיל הים - אלוף רם רוטברג, קציני סגל הפיקוד הבכיר של חיל הים, משפחות החובלים, אורחים וחברים.

במהלך הטקס נחשפה סיכת קצין הים לבוגרים הטריים והוענקה להם דרגת הסגן.

קורס חובלים הוא קורס קצינים התנדבותי המכשיר את דור המפקדים הבא של חיל הים, העתידים לפקד בכלי שיט מתקדמים, ביניהם ספינות טילים, צוללות וכלי הביטחון השוטף.

האלוף אייזנקוט אמר כי "יכולתו של חיל הים לפעול הרחק מחופי ישראל, כזרוע אסטרטגית, וקובעת תוצאה מן המעלה הראשונה אינה מוטלת בספק. גם מחויבותו המוחלטת של צבא ההגנה לישראל, לעשות כל שנדרש, בכל טווח ובכל תווך, על מנת להגן על שלומם וביטחונם של מדינת ישראל ואזרחיה- ברורה ועמוקה מאין כמוה".

מפקד חיל הים אמר כי "חיל הים הוא הזרוע הארוכה והאסטרטגית של צה"ל ומדינת ישראל, מהווה גורם משפיע בהכרעה הלאומית. הזרוע תשתתף בקרב הצה"לי והיבשתי ותכריע בים ומהים. מחזור 128, אתם מוכנים, כולכם השתתפתם בפעולות מבצעיות. בשבוע שעבר רשמו חיל הים וקהילת המודיעין פרק נוסף בספרי ההיסטוריה הביטחונית של המדינה. את הפרק הזה רשמו קצינים וקצינות שעמדו כמוכם לפני לא הרבה זמן על מגרש המסדרים".

48% ממסיימי הקורס היו בתנועות נוער, מתוכם: 24% בצופים, 6% בנוער העובד והלומד, 6% בבני עקיבא, 6% בבני המושבים, 3% בתלם ו-3% בצופי ים.

24% הם בוגרי מכינות קדם צבאיות. 

59% מתגוררים בערים, %23 מתגוררים ביישובים קהילתיים, 15% מתגוררים במושבים ו-3% מתגוררים בקיבוצים.

את הקורס סיימה בת אחת.