שמעון פרס
שמעון פרסצילום: פלאש 90

נשיא המדינה, שמעון פרס, התייחס היום (חמישי) להסלמה בדרום והדגיש כי מדינת ישראל תגיב בעוצמה לכל ירי מרצועת עזה. 

"הלילה עשה צה"ל מה שהיה צריך לעשות –תקף עשרות מטרות ברצועה. הירי בוצע על-ידי הג'יהאד אבל מי שאחראי זה החמאס. הנהגת החמאס אומרת שהיא אחראית על כל רצועת עזה, אם כך היא אחראית גם על כל מה שקורה ברצועת עזה. מדינת ישראל לא תרשה בשום פנים ואופן שיירו על אזרחנו. כדאי שהחמאס יחליטו איך הם רוצים לחיות – על כל אש יקבלו אש, על כל הפסקת אש יקבלו הפסקת אש".

כמו כן שיבח הנשיא את תושבי הדרום על איתנותם וחוזק רוחם, ואיחל להם חג פורים שמח: "ליבו של עם ישראל נמצא כבר מאתמול עם תושבי עוטף עזה, ששוב נדרשו לעמוד דרוכים ולהימלט מירי, והתנהגו בצורה מעוררת כבוד. אני רוצה לאחל קודם כל לילדים בעוטף רצועת עזה שיהיה לכם חג פורים שמח, כל כך מגיע לכם! תמשיכו להיות ילדים אמיצים וטובים, גאווה לכל העם".

בתוך כך, ערך הבוקר הנשיא פרס "מסיבת פורים נשיאותית" לשכניו- ילדי גן "בית-הילד" הנמצא בשכנות לבית הנשיא. לילדים הצטרפו גם נציגות של ילדי עוטף עזה אשר סובלים בימים האחרונים מירי הטילים לעבר יישוביהם. הנציגות, ליה בת ה-6 ומיקה בת ה-10, המתגוררת בשטח המועצה האזורית אשכול נענו להזמנתו של הנשיא ובאו לחגוג עימו ועם ילדי השכונה את חג-הפורים.

הנשיא קיבל את הילדים המחופשים בשירי חג, והסביר להם על המצב בדרום: "ילדים יקרים, אתם בטח יודעים שאתמול ירו עלינו טילים מרצועת עזה. אבל אנו החלטנו להמשיך בשגרת יומנו. אני שמח לראות כאן שתי ילדות מעין-הבשור, שתי ילדות אמיצות אשר אתמול ירו על הבית שלהן טילים, ובכל זאת באו במיוחד היום לחגוג איתנו כאן בירושלים".