זאב: אם אתה נכנס אתה לא יוצא

ח"כ ניסים זאב (ש"ס) היה השבוע חבר הכנסת היחידי מהסיעות החרדיות שהשתתף בנאומו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעת ביקורו של ראש הממשלה הבריטי דיוויד קמרון.

"נכנסתי באמצע נאומו של ראש הממשלה, לא ביקשו שאצא רק אמרו לי שסיעות האופוזיציה החליטו להחרים את נאומו", סיפר זאב בראיון לערוץ 7, "ברגע שאתה נכנס אתה לא יוצא, אתה לא פוגע בראש הממשלה. אם תצא אתה פוגע במעמד של הטקס עם ראש ממשלת בריטניה".

החרם שהטילה האופוזיציה על הכנסת, אינו מעשה קיצוני בעיניך?

"זה המינימום המתבקש מהאופוזיציה כמחאה. יש כאן 3 חוקים שכל אחד עולם ומלואו ומקשה אחת וכורכים חוק בחוק כמו המצה, המרור והחילק (חרוסת) שאוכלים הכול ביחד בערב פסח אבל לא חשבנו שיעשו את זה בערב פורים. צריך לומר אמירה ברורה, אנחנו לא מוכנים להשתתף בדיקטטורה הזאת".

"יש ביקורת קשה של מנהיגי הציבור החרדי כלפי הציונות אבל אין הסתה", אומר זאב, "יש חוסר הבנה ולצערי הרב כשאנחנו היינו בקואליציה וסיעת הבית היהודי הייתה באופוזיציה אנחנו היינו המגן שלהם בפני הממשלה. לצערי בנט גורר את המפלגה בניגוד לרוב חברי מפלגתו. זה נכון שהבית היהודי היא רק 12 מנדטים אבל ממשלה זו לא מפלגה אחת והיא מורכבת ממפלגות שונות. החוק הזה לא היה עובר בלי קולם של חברי הבית היהודי והם היו יכולים לתקוע את החוקים ולא להיגרר אחרי ראש הממשלה ולפיד".

"האופוזיציה תמשיך לפעול כמו מזג האוויר", אומר זאב, "כל יום אנחנו נבחן ונראה נכון להיום יש שיתוף פעולה בתוך האופוזיציה שמקבלת החלטות משותפות ברוח טובה".