ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע אחר הצהריים (שישי) צער עמוק על פטירתו של הלוחם האגדי מאיר הר ציון.

"מאיר הר ציון היה מגדולי גיבורנו - לוחם נועז ספוג ברוח אהבת הארץ והעם. יחד עם חבריו הלוחמים הוא סלל נתיבים חדשים של יוזמה ותעוזה בפעולות צה"ל, והעניק השראה לדורות של חיילים שבאו אחריו".

"הכרתי את מאיר כצנוע ומופנם, ומכמה חודשים בהם סייע לי לאמן את חיילי ביחידה למדתי להכיר אישיות ייחודית שעל כתפיה וכתפי חבריו הוקם כח המגן של עמנו. אני מצדיע ללוחם אגדי שתמיד ישמש מופת להקרבה למען המולדת", דברי נתניהו.

ח"כ בנימין פואד בן אליעזר אמר "מאיר הר ציון , שהלך היום לעולמו הוא אחד מגיבורי האומה. הר ציון היה לוחם אמיץ ונועז ,שעל ערכיו ויכולותיו הצבאיות התחנכו דורות של מפקדים ולוחמים".

"ערכי צהל הושפעו רבות ממנו ומחבריו ליחידה 101 ומדינת ישראל וצהל חבים להם רבות במאבק על תקומת ישראל בארצנו. פגשתי בו לראשונה עת שירתתי כמפקד סיירת שקד ואין לי ספק שמדובר באחד מגדולי הלוחמים שקמו לעם היהודי. יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמר "מאיר היה מגדולי הלוחמים בתולדות צה"ל, מפקד נועז ויוצא דופן שהשפעתו על עיצוב דורות של לוחמים ויחידות הייתה מכרעת".  

"מאיר הר ציון תמיד היה שם, בראש הלוחמים, תמיד חתר למגע והוביל את חייליו בזכות כישורי סיור ולחימה גבוהים", הוסיף יעלון. "בכך היה למעשה ממניחי היסודות של צה"ל כצבא החותר למגע ושעבורו ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה. דורות של לוחמים גדלו ויגדלו על הסיפורים אודות מאיר הר ציון, על היצירתיות הרבה שגילה ועל הנועזות שהפגין בשדה הקרב".

הר ציון, ששירת יחד עם אריאל שרון ביחידת 101 המיתולוגית והיה מהאבות המייסדים של סיירת מטכ"ל, הלך לעולמו בביתו שבכוכב הירדן כשמשפחתו לצדו. הלווייתו תיערך ביום ראשון הקרוב בשעה 15:00 ב"אחוזת שושנה" שליד בית שאן.