ישראל כץ
ישראל כץצילום: פלאש 90

שר התחבורה, ישראל כץ, שלל בדברים שכתב הבוקר (שני) בעמוד הפייסבוק שלו אפשרות שישראל תיענה לדרישה שצפוי אבו מאזן להעלות, בנוגע לשחרורו של מרואן ברגותי בתמורה להמשך השיחות.

"אבו מאזן יתייצב היום בבית הלבן וידרוש את שחרור ברגותי ומחבלים נוספים תמורת המשך השיחות. ישראל צריכה להשיב במילה אחת: לא", מדגיש השר כץ.

לדבריו, "ברגותי הוא ארכי-רוצח מוג לב, ששלח 'שהידים' להתפוצץ בקרב אוכלוסייה אזרחית תמימה בזמן האינתיפאדה השנייה ודינו להירקב בכלא עד לצאת נשמתו".

כץ מוסיף, כי "בכוונתי לפעול נגד שחרור מחבלים. זאת הייתה טעות לשחרר את רוצחי טרום אוסלו תמורת פתיחת השיחות וזאת תהיה פשיטת רגל מוסרית ומעשית לשחרר את ברגותי וחבריו תמורת המשך השיחות".

"אבו מאזן מאיים, כמו ההוא בבדיחה, ללכת לישון רעב? אז שילך לישון רעב", לועג כץ לאיומיו של יו"ר הרשות.

פגישה מתוחה צפויה היום בוושינגטון בין נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ליו"ר הרש"פ, אבו מאזן. זאת לנוכח עמדותיו העקשניות סביב ההיתכנות להשלמת המהלך המדיני עם ישראל.

על פי דיווחים שונים בכוונת אבו מאזן להציג עמדה תקיפה ונחרצת בה יתנגד להכרה פלשתינית בהיותה של ישראל מדינת הלאום היהודי וזאת בהתאם להתחייבויות פומביות שנשא אבו מאזן בפני פורומים פלשתיניים שונים.

במפגשו עם הנשיא האמריקאי צפוי אבו מאזן להסכים להארכת תקופת המו"מ, תקופה שנקבעה לתשעה חודשים שאמורים להסתיים בשבועות הקרובים, לעוד מספר חודשים, אך זאת בתמורה להקפאה מוחלטת של הבנייה ביהודה ושומרון ושחרורם מהכלא של מרואן ברגותי ואחמד סעדאת, רוצחו של השר רחבעם זאבי הי"ד.