ד"ר עדי נעלי עם ג'וניצ'י סוזוקי - נשיא "Olive
ד"ר עדי נעלי עם ג'וניצ'י סוזוקי - נשיא "Oliveצילום: Olive Garden

שני מגדלי שמן זית ישראלים החלו לאחרונה למכור את תוצרתם בשוק היפני. מדובר בשמן שחם מכפר קיש ושמן "סבא חביב" מהגליל העליון.

לטובת הצרכנים בארץ השמש העולה, היפנים אף תירגמו מעברית ליפנית את תו האיכות שענף הזית מעניק לשמנים המיוצרים בישראל.

"השוק היפני מעריך את איכותו של שמן הזית הישראלי, היפנים גילו את הסגולות הבריאותיות של שמן הזית הישראלי ואף תירגמו את תו האיכות של ענף הזית הישראלי לטובת הצרכנים המקומיים, מכיוון שהם מעריכים מאוד את אמינותו. החדירה לשוק היפני היא חלק ממגמת חדירה לשווקים בינלאומיים שאליה אנו שואפים. השבוע חזרתי מביקור עבודה בקנדה וגם שם התגלתה התלהבות רבה מהשמן הישראלי. לנוכח עליה ניכרת בכמות שמן הזית המיוצר בישראל אנו בוחנים שיתוף פעולה עם מכון הייצוא ומשרדי החקלאות והכלכלה לצורך חדירה לשווקים חדשים", אומר ד"ר עדי נעלי, מנהל ענף הזית במועצת הצמחים.

חיה שחם מבית הבד "שחם" מספרת כי "אחד מגליונות האוכל היוקרתיים ביפן בחר בשנת 2014 את "שמן שחם" מישראל כאחד ממאה המותגים הבולטים בתחום האוכל ביפן. שמן הזית שלנו הוא שמן הזית היחיד שזכה להיכנס לרשימה המכובדת של מותגי האוכל ביפן וזו בהחלט גאווה גדולה". מנעם ג'השאן מבית הבד "סבא חביב" מוסיף: "היפנים הגיעו אלינו דרך תו האיכות של ענף הזית מכיוון שהם מתעניינים בשמן זני, שמאפיין את הגידול הישראלי. השמן הישראלי נחשב יקר יחסית לשמנים אירופאיים, אבל היפנים יודעים להעריך איכות. הם שלחו אלינו מומחים מטעמם כדי לטעום את השמנים והם בחרו את הזנים שהכי מתאימים לטעם ולחיך היפני".

תו האיכות לשמן הזית, שאותו תירגמו היפנים, מהווה חותמת המוענקת על ידי ענף הזית ומעידה על איכות וטיב המוצר. השמנים הזכאיים לתו האיכות של ענף הזית עוברים בדיקות קפדניות שנועדו לוודא כי הצרכן יקבל שמן זית ישראלי איכותי.

על-גבי התו בולטת טביעת אצבע בצורת זית, אשר מייצגת חותמת אישית של ענף הזית בדבר טיב המוצר ומעניקה ביטחון ואישור למוצר המסומן. ענף הזית הינו ענף בתוך מועצת הצמחים אשר מקשר, אחראי ואמון על מגדלי הזיתים בארץ ועל בתי הבד המייצרים שמן זית בישראל.