השר פירון בוועדת החינוך

שר החינוך הרב שי פירון הציג הבוקר (ג') את התכנית לקיצור החופש הגדול.

בדברים שנשא בוועדת החינוך של הכנסת הדגיש השר כי מטרת המהלך היא ליצור מצב שבו בכל רגע נתון נמצאים התלמידים במסגרת חינוכית. "אנו לא רואים יכולת ערכית ומוסרית לתחום את האחריות לתקופות מסוימות", אמר.

על פי התוכנית שנקראת "בית הספר של החופש הגדול", כבר בשנת הלימודים הנוכחית ימשיכו תלמידי כיתות א' ו-ב' ללמוד למשך שלושה שבועות נוספים לאחר 30 ביוני, במתכונת מיוחדת.

בנוסף לתלמידי כיתות א'-ב', יצטרפו השנה לתכנית עשרות אלפים מתלמידי כיתות ג'-ה' מהפריפריה ובשנה שלאחר מכן תלמידים נוספים. "תוך שנתיים-שלוש זאת תהיה אחת מהתכניות שמשנות את מעמדו של החופש הגדול", הדגיש השר פירון.

התלמידים צפויים ללמוד מה-1 ביולי ועד 21 ביולי בין השעות 8:00-13:00, במשך חמישה ימים בשבוע (ראשון-חמישי). במסגרות ייחודיות שיופעלו בבתי הספר הציבוריים בהנחיית מורים, פרחי הוראה ומדריכים מקצועיים. לדברי פירון, "החלטנו לייסד את בתי הספר של הקיץ, עד כיתה ה'. זו לא קייטנה זו מסגרת חינוכית בבתי הספר הציבוריים אותם אנו רוצים לחזק".

"לדבר הזה יש משמעויות רבות - בעיקר צמצום הפערים", אמר השר בפני חברי הוועדה והוסיף כי ההורים ירגישו הקלה בנטל התשלומים. "לא תמיד יכולים ההורים לאפשר לילדיהם חינוך משלים ראוי והולם. לא כל ההורים יכולים לשלוח את הילדים לקייטנות ולכן התפיסה של 24/7 נותנת פתרון".

הצגת תכניתו של שר החינוך נתקלה בפרובוקציה מצד ח"כ משה גפני שנכנס לחדר הוועדה וצעק לעבר השר "שונא חרדים, לילד חרדי לא מגיעה קייטנה? שונא חרדים!".