החלוקה בפורים
החלוקה בפוריםשחר ברוך

במהלך שירותו הצבאי גילה שחר ברוך (27) מהרצליה שהוא חולה במחלת הסרטן, שנתיים שלמות הוא נלחם במחלה, עבר טיפולים כימותרפיים והשתלת מח עצם, כשלבסוף התבשר שהבריא.

השנתיים האלה עוררו אותו לעשות משהו שישמח את החולים במחלקת שניידר, שם הוא טופל ולהעניק בחזרה למחלקה. ברוך החליט לאסוף כספים מידי חג, לקנות משחקים ולחלק אותם לילדים בבית חולים 'שניידר' ו'תל השומר'. החלוקה האחרונה נערכה בחג הפורים, והחלוקה הבאה עתידה להיערך בחג הפסח.  

"במהלך השירות בהנדסה הקרבית, התחלתי להרגיש כאבים חלשים באזור כתף ימין", מספר ברוך. "לא התייחסתי לכאבים האלו, כל מה שהיה לי בראש זה לא 'לטחון' את חבריי בצבא. ככל שעבר הזמן התחזקו אצלי הכאבים, רופא מילואים בדק את המקום ואמר שיש לי קרעים מיקרוסקופים ושעלי לעשות שכיבות שמיכה. עשיתי כדבריו אבל הכאב רק הלך וגבר, עד שהגעתי לחופשה בבית והתחלתי לסבול מכאבי תופת, הלכתי לחר"פ בצריפין שם ראו שמשהו אינו כשורה, באותו רגע שלחו אותי לעשות ביופסיה בעצם הבריח".      

כמה ימים לאחר שעשה את הבדיקה, נקרא להגיע בדחיפות לבית חולים איכילוב שם בישרו לו על הגידול בעצם בריח ימין, ועל כך שהוא חולה בסרטן העצמות, "לקח לי כמה דקות להבין ולעקל את מה שהרופא שטח בפניי, בכיתי, המילה 'סרטן' מאוד מפחידה ואתה ישר חושב על המוות. החלטתי לצאת למלחמה של חיי, ידעתי שאני את המחלה הזו הולך לנצח". ברוך מוסיף לספר על הטיפולים, "התקפה של הטיפולים היתה קשה. הדבר אולי הקשה ביותר היה לאבד חברים יקרים במחלקה, ביניהם חבר קרוב שנפטר זמן קצר לפני שבאתי לבקר אותו. הייתי בשניידר כמעט שנתיים וזכיתי להכיר אנשים מדהימים, כאלו שאני בקשר איתם עד היום".

מסורת חלוקת המתנות בחגים התחילה לאחר שברוך הבריא מהמחלה, אחיו אמר לו לחשוב איך לתרום חזרה לקהילה. ברוך נזכר במחנכת שלו שגייסה אותו לאסוף כספים למשפחה שביתה נשרף, ואז עלה לו הרעיון לאסוף כסף ולתרום צעצועים לילדים חולי סרטן. "כשאני הייתי מאושפז במחלקה, ראיתי שמחלקים לילדים הרבה ממתקים אבל לא צעצועים, משהו שחסר לילדים כשהם נשארים כמה ימים באשפוז. מעבר למשחק, זה עושה טוב כשבאים לבקר אותך ודואגים לך. התחלתי לאסוף כספים, בתחילה ממשפחה וחברים אבל עם הפרסום וההפצה החלו להיאסף תרומות נוספות וזה התרחב גם לאנשים שאני לא מכיר שרצו לעזור. עם הכסף שאני אוסף, אני הולך לקנות צעצועים בסיטונאות בתל אביב וביום החג או כמה ימים לפני ניגש עם חברים לחלק את הצעצועים".

ברוך מספר על התחושות בעת החלוקה, "ההרגשה היא מדהימה, זה כל כך משמח לראות ילד מאושר ואני שמח שני יכולה לגרום לאנשים לתרום מזמנם כדי לשמח ילדים. התגובות של החולים, חבריי והמשפחה רק נותנים יותר כוח להמשיך ולתרום. לפני כמה ימים חילקנו צעצועים לקראת חג הפורים, היה כל כך מרגש, ראש עירית הרצליה, משה פדלון וחברי מועצה נוספים הצטרפו אלינו, ואנחנו כבר אוספים שוב כספים לקראת חג הפסח שמתקרב".

לתרומות ותוגובת: שחר ברוך   [email protected]‏