נערכים למלחמה הבאה. חמאס
נערכים למלחמה הבאה. חמאספלאש 90

בית המשפט המצרי לשיפוט מהיר בקהיר אוסר על פעילות תנועת החמאס במצרים. כך הוחלט בהכרעת דין זמנית בתביעה שהוגשה ע"י עו"ד מצרי בשם סמיר צברי שתבע להכריז על חמאס כעל ארגון טרור.

על דבר ההחלטה מדווח מרכז המידע למודיעין ולטרור המציין כי ההחלטה הוגדרה כזמנית עד לפסיקה במשפט המתנהל נגד הנשיא לשעבר, מוחמד מרסי. ההחלטה נמצאת עתה בידי השלטון המצרי ועליו להכריע האם ובאיזו מידה לפעול נגד חמאס.

במרכז המידע מזכירים ת התקדים ולפיו ממשלת מצרים החליטה להכריז על תנועת האחים המוסלמים כעל ארגון טרור רק שלושה חודשים לאחר החלטת בית המשפט בסוגיה.

"פסק הדין מהווה ביטוי נוסף לתהליך התדרדרות היחסים בין מצרים לחמאס בעידן שלאחר משטר מחמד מרסי. הוא גם מהווה מהלומה מדינית ותדמיתית לחמאס ונדבך נוסף במצוקתה האסטרטגית", אומרים אנשי המרכז ומוסיפים כי "במישור המדיני עלול פסק הדין להקשות על תהליך הפיוס הפנים-פלסטיני ולתת "תחמושת" נוספת למתנגדיה בזירה הפלסטינית ובעולם הערבי. במישור המעשי עשוי פסק הדין להטיל מגבלות קשות על נוכחות ופעילות חמאס במצרים. בנוסף לכך, להערכתנו, הוא עלול להוביל לפגיעה משמעותית במנופי ההשפעה המצריים על חמאס".

יצוין כי תנועת החמאס גינתה בחריפות את פסק הדין והאשימה את מצרים בנטישת "תפקידה ההיסטורי" למען הבעיה הפלסטינית. עם זאת הדגישו דוברים של תנועת החמאס כי היא ממשיכה במגעיה עם שלטונות מצרים ובכלל זה עם מנגנון המודיעין הכללי.

עוד יצוין כי הכרעת הדין חלה לא רק על תנועת החמאס אלא גם על קבוצות וגופים הכפופים לתנועה או הממומנים על ידה.

המניע לתביעה הוא הטענה לפיה תנועת חמאס תומכת בקבוצות קיצוניות שמאז הדחת הנשיא מוחמד מרסי הסלימו את תקיפותיהן נגד כוחות הביטחון במצרים.