ח"כ ישראל אייכלר
ח"כ ישראל אייכלרצילום: פלאש 90

חברי הכנסת החרדים ממשיכים לתקוף את תוכניתו של שר האוצר יאיר לפיד המשלבת ההתניה שלפחות אחד מבני הזוג שירת בשירות צבאי, אזרחי או לאומי.

ח"כ אייכלר (יהדות התורה) אמר כי "האמת היא שהחוק לביטול מע"מ לדירה הראשונה לזוג צעיר, הוא חוק טוב שמסיר חלקית את מיסי העושק וגזל עניים. חוק כזה כבר הוגש על ידינו לפני כשנה. הכנסת הפילה את החוק לפני יותר מחצי שנה, בטענה שזה עולה מליארדי שקלים".

לדבריו, "המדינה גוזלת מזוגות צעירים מליארדי שקלים כמע"מ בלבד. זאת מלבד הרצת מחירי הקרקעות במכרזים המייקרים את הקרקע במליארדי שקלים בשנה. עכשיו בא שר האוצר ומציע את אותה הצעה שהיא טובה לכשעצמה. אבל כבר נאמר: "ארורים הרשעים שאין טובתם שלימה".

"כאשר שר האוצר שלא תרם לבטחון המדינה כמשקל נוצה, בא לפגוע בילדי היהדות הנאמנה, זה הופך מחוק טוב ואזרחי לחוק גזעני ואנטישמי. יש להילחם בגזענות הזאת, בכל הכלים העומדים לרשותנו ולהוקיע כל מי שנותן יד לפשעי מלחמת התרבות שמבצעת מלכות הרשעה, נגד היהדות החרדית".

ח"כ גפני אמר כי "מדובר בהוכחה חד משמעית נוספת שלפיד מונע משנאת חרדים נטו ולא משום סיבה אחרת. אחרת מה הקשר בין מע'מ וסיוע למגורים להדרת חרדים? האיש שונא חרדים ואני מתנצל בפני הערבים שסובלים גם בגללנו".

במקביל, עורך דינו של ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) שיגר מכתב ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ולשר האוצר יאיר לפיד שבו הביע התנגדות לקריטריון השירות הצבאי והלאומי.

"מרשי יבהיר כי הוא מברך עקרונית על כל יוזמה להקלה במצוקת הדיור בכלל האוכלוסייה", כותב עו"ד אוסאמה סעדי, "אולם הוא דוחה, מכל וכל, את הניסיון לשלול את ההטבה המוצעת מכל אלה שאינם מקיימים את תנאי השירות הצבאי ו/או הלאומי".

"שלילת הזכאות המוצעת מציבור רחב, בשל שיקולים פסולים וגזעניים, ואין להגדיר הצבת תנאי השירות אחרת, מהווה פגיעה אנושה בעיקרון השוויון ואף בכבוד האדם, מושכלות יסוד בכל משטר דמוקרטי", הוסיף.