עובדי רשות השידור קיימו היום (שלישי) עצרת מחאה נגד כוונת שר האוצר ושר התקשורת לסגור את הרשות ולהקימה מחדש וזאת בהתאם למסקנות ועדת לנדס.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם העיתונאי הבכיר יעקב אחימאיר, אחד הנואמים בעצרת הסבור כי אמנם יש צורך לבצע רפורמות ותיקונים במבנה רשות השידור אך יש לדאוג לכך שהרשות לא תיסגר. "אם יסגרו לא יפתחו מחדש", הוא משוכנע.

ביטחונו הפסימי מתבסס על מספר סתירות, כהגדרתו, בדו"ח לנדס. בין השאר הוא מציג את הקביעה שתקציב הארגון החדש יהיה ממשרד האוצר וזאת בשעה שבה מבקשים לנתק בין הרשות לפוליטיקה, ולכאורה תקציב ממשרד האוצר יועבר וייקבע על ידי פוליטיקאים.

"רשות השידור טעונה תיקון גדול מאוד ורשות השידור יכולה לעמוד בפיטורי אנשים בתנאי שיקבלו גמלה נורמאלית אבל "אם אתה סוגר את רשות השידור אני בספק רב אם ניתן יהיה להקים משהו טוב יותר".

אחימאיר מזכיר כי על הרפורמה שהתקבלה הסכימו הממשלה וועדי העובדים והנה כעת הוחלט לבטל אותה ולמעשה להפר הבטחה, "אם הפרו הבטחה ממשלתית על מי נוכל לסמוך שדו"ח לנדס ימומש? בוודאי שיש מקום לתקן דברים וכמי שעובד ברשות השידור מזה חמישים שנה אני יודע שצריך לתקן. אני לא חושב שמישהו מהעובדים מתכחש לכך".

בהמשך הדברים נשאל אחימאיר אם את המתקנים צריכה לעניין סוגיית הרייטינג. אחימאיר משיב בספק ומסביר כי "דורשים מרשות השידור שתהיה בעלת תכנים שונים או שתשפר את התכנים. מוסכם על הכול שרשות השידור כממלכתית צריכה לעסוק בתרבות ישראל לגווניה, לייצר מהדורת חדשות, לייצר סרטים דוקומנטאריים, להתייחס לתרבות הפורחת במדינת שיראל. הערוצים המסחריים נותרים במקומם וכשאתה משדר תכנית ריאליטי, בידור או תחרות על קיבת הצופה הרייטינג של התכניות המשובחות צונח".

דוגמא לכך הוא מציג בהצבתה של תכניתו 'רואים עולם' הנחשבת לאיכותית כשמולה משודרת תכנית ריאליטי ובמציאות שכזו "ברור שרוב הציבור בישראל יפתח את הערוץ בתכנית הריאליטי ולא יתעניין במה שקורה באפגניסטן או פקיסטן. האם פירוש הדבר שלא צריך לשדר דברים רציניים?".

כשנשאל אחימאיר לטענת רבים שאינם מעוניינים לצפות בתכניות האיכות מדוע הם נאלצים לממן את השידורים הללו השיב וקבע כי כשם שהציבור מממן מכספי המיסים את התזמורת הפילהרמונית ואת הצגות האיכות בתיאטרונים המובילים כך עליו למממן שידור ציבורי איכותי גם אם אינו צופה בו.

באשר לסיכויים שהעצרת והמחאה של העובדים תוביל את השרים ארדן ולפיד לשנות את תכניתם אומר אחימאיר כי "עד היום איש לא שמע את ראש הממשלה שאומר שבכוונתו לאמץ את מסקנות ועדת לנדס. הממשלה לא דנה בדו"ח. יתכן והפירוש הוא שראש הממשלה נכון לעכשיו לא ממהר לסגור את רשות השידור. אולי ראש הממשלה חושב שצריך רפורמה אבל הוא לא רוצה להירשם כמי שסגר את רשות השידור".

לקראת סוף השיחה עמו נשאל אחימאיר אם יתכן והמהלך עליו הכריזו ארדן ולפיד נובע ממירוץ השרים להיות הכחלון הבא.

לדבריו, "יש רגליים לסברה הזו". אחימאיר מוסיף ומציין כי כצופה הוא אינו מבין את הזחיחות שבה מדבר שר האוצר יאיר לפיד על כך ש'היום חתמנו על תעודת הפטירה של רשות השידור'. "מה זה? האם ראינו אנשי צוות של חברה קדישא שמחים לחתום על תעודת פטירה? ראיתי אותם עצובים. אני לא מכיר חתימה תוך כדי זחיחות".